واشینگتن پست گزارش داد؛

انتخابات یا نمایشی برای سرگرم‌کردن مردم؟/بی‌اعتمادی مردم آمریکا نسبت به اجرای دموکراسی در کشورشان

واشینگتن پست نوشت اعتماد مردم آمریکا به دموکراسی کشورشان و حتی به یکدیگر کاهش یافته است.

بی‌اعتمادی مردم آمریکا نسبت به اجرای دموکراسی در کشورشان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشینگتن پست در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم ناتانیل پرسیلی و جان کوهن نوشت: اگر تردیدی وجود داشت اکنون روشن شده است که مبارزات انتخاباتی اخیر در آمریکا چیزی بیش از انتخاب یک رئیس جمهور است: ارزش هایی که از دموکراسی آمریکایی حمایت می کند رو به کاهش است. تعداد کثیری از آمریکایی ها اعتماد خود را به دموکراسی کشورشان از دست داده‌اند و بسیاری مشروعیت این انتخابات را نخواهند پذیرفت.

این سخنان حاصل نتیجه نظرسنجی موسسه SurveyMonkey Election Tracking است که در فاصله زمانی ششم تا هشتم اکتبر از بیش از سه هزار رای دهنده ثبت نام کرده، انجام شده است. در این نظرسنجی چهل درصد از شرکت کنندگان گفتند: «اعتمادم را به دموکراسی آمریکا از دست داده ام.» شش درصد گفتند هرگز به این سیستم اعتمادی نداشته اند. به طور کلی، کمی بیش از نیمی از آنها یعنی فقط 52 درصد گفتند به دموکراسی آمریکا اعتماد دارند. (بسیاری از شرکت کنندگان در این نظرسنجی پیش از انتشار ویدئویی که دونالد ترامپ درباره زنان صحبت های ناشایستی بیان کرده بود، نظر خود را اعلام کرده بودند اما پاسخ های کسانی که پس از آن در این نظرسنجی شرکت کردند، نسبت به کسانی که روز قبل نظر خود را گفته بودند تفاوت بارزی ندارد.»

از هر ده نفر حامی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از شش نفر گفتند به دموکراسی آمریکا اعتماد دارند. در حالی که از هر ده نفر حامی ترامپ، رقیب جمهوری خواه وی فقط چهار نفر چنین نظری داشتند. بسیاری از حامیان ترامپ می گویند اعتماد خود را به ساز و کار اصلی حکومت آمریکا از دست داده اند.

به طور کلی، یکی از مشخصه های اعتماد به دموکراسی، تمایل نامزد شکست خورده در انتخابات به پذیرفتن نتایج آن است. اما در این انتخابات، ما متوجه این مسئله عجیب شدیم که رای دهنگان تمایلی ندارند مشروعیت پیروزی نامزد طرف مقابل را بپذیرند.

در این نظرسنجی فقط 31 درصد از پاسخ دهندگان در جواب این سوال که آیا نتیجه انتخابات ماه نوامبر را در صورت شکست نامزدشان خواهند پذیرفت یا خیر، گفتند قطعا نتیجه انتخابات از نظر آنها مشروع است. تقریبا به همان تعداد (28 درصد) گفتند «بعید است» نتیجه را بپذیرند یا گفتند قطعا نخواهند پذیرفت. در همین چارچوب مشخص شد، احتمال این که حامیان ترامپ مشروعیت انتخابات را زیر سوال ببرند بیش از حامیان کلینتون است اما تعداد قابل توجهی از هر دو حزب که نماینده دهها میلیون آمریکایی هستند گفتند مشروعیت رئیس جمهور بعدی آمریکا را نخواهند پذیرفت. 

به راحتی می توان کاهش ارزش‌های دموکراتیک را به گردن مبارزات انتخاباتی مایوس کننده‌ای که شاهد آن هستیم بیاندازیم. اما مشکلات بسیار عمیق تری وجود دارد. پیوندهای اعتماد اجتماعی که ساختار حمایت کننده دموکراسی آمریکا است در حال تضعیف هستند. نداشتن اعتماد به دولت در آمریکا حاکی از کاهش اعتماد به نهادهای مختلف این کشور است. 

در ادامه این تحلیل آمده است، اما مشکل بدتری نیز وجود دارد و آن این است که آمریکایی ها به یکدیگر نیز اعتماد ندارند.

در این نظرسنجی فقط 31 درصد گفتند می توان به بسیاری از مردم اعتماد کرد در حالی که 67 درصد گفتند باید در تعامل با مردم بسیار محتاط بود. مسئله نگران کننده تر این است که جوان ترین رای دهندگان بسیار محتاط تر هستند به طوری که 79 درصد از رای دهندگان 18 تا 24 ساله گفتند باید در ارتباط با دیگران مراقب بود این در حالی است که 52 درصد از افراد 65 ساله یا مسن تر چنین نظری داشتند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
مردم امریکا بین بد و بدتر موندن
آخرین اخبار