تبریز؛

حضور بیش از 250 رزمی‌کار هالا در اهر

مسئول برگزاری مسابقات استانی هنر رزمی سبک هالا در آذربایجان‌شرقی از حضور بیش از 250 رزمی کار سبک هالا همزمان با برگزاری این مسابقات در اهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بابایی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در سی و هشتمین سالگرد معرفی سبک هالا مسابقات استانی هنر رزمی هالا با حضور رزمی کاران سبک هالا از اقصی نقاط استان آذربایجان شرقی در 29 و 30 مهر سالجاری در مجتمع ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار می‌شود.

وی، گفت: در این مسابقات که با حضور نائب رئیس سبک هالای کشور و رئیس هیئت  ورزش‌های رزمی استان در شهرستان اهر برگزار می شود علاوه بر معرفی نفرات برتر این مسابقات، قهرمان قهرمانان استان نیز در سبک هالا در آیین اختتامیه آن معرفی می‌شود.

بابایی، پیش‌بینی کرد :در این مسابقات با توجه به هماهنگی در اطلاع رسانی مناسب برای ورزشکاران بیش از 250 نفر در این مسابقات شرکت کنند.

بابایی به پیشینه این ورزش بومی نیز  اشاره کرد و گفت: هنر رزمی هالا ورزش بومی ایران است و توسط اسماعیل ملک جهانی اهری در سال 1357 ابداع و آموزش عملی آن از سال 59 آغاز شد. این رشته ورزشی در سال 1379 از سازمان تربیت بدنی مجوز گرفت و رسمی شد. ملک جهانی متولد سال 1340 در شهر اهر است.

هنر رزمی هالا بر اساس فرهنگ ایرانی و اندیشه اسلامی طراحی شده است. در کلمه ی هالا؛ « ها» به معنای خورشید و مظهر و انرژی و قدرت و « لا» نشانه  شعار توحید است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار