دیدار نخست وزیر عراق با فرماندهان الحشد الشعبی

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز شنبه در دیدار با فرماندهان الحشد الشعبی ، نقشه عملیات آزادسازی موصل و ارزیابی توانمندی های نیروهای عراقی را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، نخست وزیر عراق در دیدار با شماری از فرماندهان الحشد الشعبی همچنین در خصوص عملیات آزادسازی حویجه بحث و گفت و گو کردند. 

فرماندهان الحشد الشعبی در این دیدار با تشکر و قدردانی از حیدر العبادی به خاطر نظارت و فرماندهی وی در عملیات آزادسازی مناطق مختلف عراق، اعلام کردند که همچون سایر نیروهای عراقی تحت فرماندهی رئیس کل قوا قرار دارند.

نیروهای الحشد الشعبی تاکنون در عملیات آزادسازی تکریت، الرمادی و فلوجه حضور داشته اند و قرار است که در این عملیات نیز در کنار سایر نیروهای عراقی مشارکت داشته باشند.

تشکیلات بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) امروز اعلام کرد که 9 هزار نیروی سنی در چارچوب نیروهای حشد عشایری و نیروهای محلی در عملیات آزادسازی موصل در کنار نیروهای الحشد الشعبی خواهند جنگید.

پیشتر نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق و رئیس فراکسیون دولت قانون در مجلس نمایندگان این کشور، بار دیگر در حضور نیروهای الحشد الشعبی در عملیات موصل تاکید کرد و افزوده بود: حضور نیروهای مردمی الحشد الشعبی در عملیات موصل یک ضرورت است.

این در حالی است که برخی از احزاب عراق در هم صدایی با عربستان سعودی در تلاش بودند تا از حضور نیروهای مردمی عراقی در عملیات آزادسازی موصل جلوگیری کنند که با مخالفت نخست وزیر و وزیر دفاع عراق مواجه شد. 

هم اکنون نیروهای عراقی اعم از ارتش، الحشدالشعبی، پیشمرگه و سایر یگان های نظامی و امنیتی عراق در محورهای مختلف در وضعیت آفندی قرار دارند و آماده اعلام فرمان حمله هستند. 

موصل مرکز استان نینوا دهم ژوئن 2014 در یک عملیات مشکوک که گفته می شود چند کشور منطقه در آن نقش داشته اند، به دست گروه تروریستی تکفیری داعش افتاد و به دنبال آن مناطق وسیعی از 5 استان عراق نیز سقوط کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار