‌مرکل: هزینه های دفاعی آلمان در سال های آینده افزایش خواهد یافت

صدراعظم آلمان از افزایش هزینه های دفاعی آلمان در سال های آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل -- صدراعظم آلمان -- اعلام کرد: هزینه های دفاعی آلمان در سال‌های آینده افزایش زیادی خواهد داشت.

بر این اساس، آنگلا مرکل روز شنبه درکنفرانس جوانان حزب محافظه کار (حزب خود) گفت هزینه های دفاعی آلمان در سال های آینده افزایش زیادی خواهد داشت تا در مسیر تحقق اهدافی  که سازمان پیمان آتلانیک شمالی (ناتو) برای کشورهای عضو این سازمان مشخص کرده است، قرار گیرد.

سازمان پیمان آتلانیک شمالی از اعضای این سازمان خواسته است دو درصد از تولید اقتصادی (تولید ناخالص ملی) خود را در بخش دفاعی هزینه کنند.

صدر اعظم آلمان در این کنفرانس با اشاره به افزایش قابل توجه هزینه های دفاعی کشور در سال های آینده، میزان دقیق افزایش احتمالی این هزینه ها را مشخص نکرد.

مرکل افزود: «باراک اوباما  رئیس جمهور آمریکا به وی گفته است که مطلوب نیست‌‌ آلمان فقط 1/2 درصد از تولید ناخالص ملی را در بخش دفاعی کشور هزینه کند در حالی که آمریکا  به عنوان متحد اصلی آلمان در ناتو 3/4 درصد از تولید ناخالص را در این بخش هزینه می کند».

صدر اعظم آلمان  گفت: «برای ارتقای هزینه دفاعی کشور از 1/2  به 2 درصد، نیازمند این هستیم که  هزینه دفاعی کشور  را به مبلغ بسیار زیادی افزایش دهیم».

در بودجه سال 2016 آلمان میزان هزینه دفاعی کشور 34 میلیارد و 300 میلیون یورو تعیین شده است و برای رسیدن به هدف مورد نظر (تخصیص 2  درصد از کل تولید ناخالص ملی به بخش دفاعی) این کشور باید بیش از 20 میلیارد  یورو اضافی هزینه کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار