طبق مصوبه مجلس؛

واریز 4 درصد از شهریه دریافتی مراکز آموزشی غیردولتی به خزانه‌داری کل کشور

جهت تأمین نظر شورای نگهبان به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده سالانه 4 درصد از شهریه دریافتی توسط مراکز آموزش غیردولتی را به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

میرحسینی/ خالقی**** آموزش و پرورش سالانه می‌تواند 4 درصد از شهریه دریافتی توسط مراکز آموزشی غیردولتی را به خزانه‌داری کل کشور واریز کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در صحن علنی امروز (یکشنبه، 25 مهر) برخی مواد اعاده شده لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورشی غیردولتی از سوی شورای نگهبان را اصلاح و تصویب کردند.

بر این اساس ماده 20 این لایحه به شرح زیر اصلاح و تبصره‌های یک و 2 آن ابقا شد:

به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می شود سالانه معادل 4 درصد از شهریه دریافتی توسط مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را دریافت و به حساب درآمدهای اختصاصی ملی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

وجوه واریزی از این محل مطابق اعتبارات مصوب در قوانین بودجه سنواتی در اختیار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی قرار می‌گیرد تا برای نظارت در مراکز یاد شده و کیفیت‌بخشی به اموز آموزشی و پرورشی غیردولتی، مناطق محروم و کم برخوردار هزینه شود.

همچنین نمایندگان تبصره یک ماده 21 این لایحه را به شرح زیر اصلاح کردند:

مدیران مدارس مختص اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید متجاهر به نقض احکام اسلامی در انظار عمومی نباشند و توسط مراجع رسمی خود که تابع و مقیم ایران هستند یا نمایندگان مورد تأیید ایشان به وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار