رئیس شورای سیاسی یمن خطاب به سازمان ملل: به نسل‌کشی ملت ما پایان دهید

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دو نامه، از سازمان ملل خواست تصمیمی قاطع برای پایان دادن به تجاوزگری وحشیانه دولت سعودی به یمن اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در نامه‌هایی جداگانه به رئیس و اعضای شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، از آن‌ها خواست تا تصمیم قاطعی برای پایان دادن به تجاوزگری وحشیانه دولت سعودی و هم پیمانان و حامیانش علیه یمن بگیرند. 

 صالح صماد در نامه خود به جنایت وحشیانه متجاوزان از ۱۸ ماه پیش و حمله به غیرنظامیان و نسل‌کشی بی‌سابقه ملت یمن اشاره کرد که آخرین مورد از این جنایات هولناک، حمله به مراسم عزاداری در سالن بزرگ شهر صنعا و شهید و زخمی شدن بیش از ۷۰۰ غیرنظامی بود. 

وی تاکید کرد: این اقدامات متجاوزان مغایر با قوانین و موازین بین المللی و اصول و مبانی حقوق بشر است. 

در این نامه آمده است: شورای امنیت و سازمان ملل در برابر این تجاوزگری وحشیانه هیچ تصمیمی علیه متجاوزان نگرفته‌اند که این امر جای تعجب دارد و با وظایف آن‌ها در تضاد است؛ خصوصا که این تجاوزگری همراه با محاصره همه جانبه و ظالمانه علیه ملت یمن و جلوگیری از ورود کمک‌های غذایی و دارویی و مایحتاج ضروری به این کشور و ممنوعیت پروازهای هوایی بوده است. 

وی تاکید کرد: این محاصره بر مشکلات مردم بویژه کسانی که نیاز به درمان در خارج از یمن دارند، افزوده است و از سوی دیگر، ۲۰ هزار یمنی نیز در کشورهای جهان سرگردان شده و قادر به بازگشت به یمن به علت این محاصره نیستند. 

صماد خطاب به شورای امنیت و سازمان ملل گفت: وظیفه اخلاقی شما به عنوان سازمان ملل ایجاب می‌کند که با مسئولیت پذیری، تصمیمات قاطعی اتخاذ کنید و به نسل کشی ملت یمن پایان دهید. 

وی در این نامه از شورای امنیت و سازمان ملل خواست تا دستور فوری توقف تجاوزگری همه جانبه علیه یمن و رفع محاصره این کشور را صادر کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار