چالش‌های پیش روی کلینتون در آخرین مناظره انتخاباتی

واشینگتن پست در مطلبی به بررسی چالش‌های پیش‌ روی نامزد دموکرات‌ها در آخرین مناظره انتخاباتی وی با ترامپ پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در مطلبی نوشت: آخرین مناظره انتخاباتی نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه انتخابات آمریکا روز چهارشنبه در لاس وگاس برگزار خواهد شد. هیلاری کلینتون در آخرین مناظره انتخاباتی با دو چالش جدی رو برو است.

اولین چالش پیش روی نامزد دموکرات ها در این مناظره، ارائه پاسخ دقیق و توضیح قانع کننده درخصوص ایمیل های هک شده و افشا شده از سوی ویکی لیکس است. همچنین دومین و شاید مهم ترین چالش پیش روی کلینتون، قوی، موثر و کارآمد جلوه دادن خود برای کسب منصب ریاست جمهوری است.

راهبرد اصلی کلینتون در مناظره اول، تحریک کردن و برانگیختن ترامپ بود. نامزد جمهوری خواهان نیز با افتادن در این تله، عملکرد مناسبی در مناظره اول از خود نشان نداد. در مقابل، کلینتون ماهرانه در مناظره ظاهر شد و بسیار قوی عمل کرد.

اما راهبرد کلینتون در مناظره دوم دقیقا چه بود؟ ترامپ در حالی پا به صحنه مناظره گذاشت که افشای ویدئوی سخنان زشت او درباره زنان جنجال به پا کرده بود. لازم نبود کلینتون کار خاصی انجام دهد. کلینتون مذاکره کننده‌ای ماهر است. او به تمامی حملات ترامپ در مناظره دوم به خوبی واکنش نشان داد. پس از مناظره دوم نیز نظرسنجی ها خبر از برتری و پیشتازی نامزد دموکرات ها داشت.

این دو نامزد روز چهارشنبه در شرایطی کاملا متفاوت در لاس وگاس رو به روی هم قرار خواهند گرفت. ترامپ اتهامات مطرح شده علیه وی درخصوص آزار و اذیت زنان را به شدت انکار کرده است. هرچند طرفداران ترامپ سخنان وی را قبول دارند، هنوز عده زیادی از مردم آمریکا به او اعتماد ندارند و حرفهایش را نمی پذیرند.

شاید کلینتون نیز سعی کند مناظره آخر را بدون حاشیه سپری کند. او نمی خواهد هیچ تنش یا موضوع جدیدی در سه هفته باقی مانده به انتخابات مطرح شود. اگر بخواهیم به نظرسنجی ها اتکا کنیم، کلینتون با کسب آرای مشابه با نظرسنجی های اخیر می تواند رئیس جمهور آمریکا شود.

با این حال، هنوز مبارزات انتخاباتی تمام نشده است و ممکن است یک اتفاق غیرمنتظره همه چیز را تغییر دهد. ترامپ نیز برای رسیدن به پیروزی در انتخابات باید سعی کند تعداد آرای بیشتری را از آن خود کند. در حال حاضر و با شرایط فعلی احتمال پیروزی کلینتون بیشتر است.

کریس والاس، مجری فاکس نیوز، اجرای مناظره سوم را بر عهده خواهد داشت. او شخصیتی پیگیر دارد و برای گرفتن پاسخ سوالاتی که می‌پرسد، مصر است. بی شک وی سوالات بسیاری درخصوص بنیاد کلینتون، استفاده از ایمیل شخصی در زمان تصدی گری وزارت خارجه، ایمیل های افشا شده و دیگر مسائل از کلینتون خواهد پرسید.

ایمیل های تازه افشا شده جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون، موقعیت نامزد دموکرات ها را به خطر انداخته است. این ایمیل ها سخنان کلینتون درخصوص وال استریت و دیدار وی با سرمایه گذاران و بانکداران را افشا کرد. 

با این حال، کلینتون یک سیاست مدار برجسته است. در سیاست و زیرکی او هیچ تردیدی نیست. باید منظر ماند و دید نامزد دموکرات ها برای سوالات دشواری که در مناظره سوم مطرح خواهد شد، چه پاسخی دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار