جام باشگاه‌های جهان در غیاب بانک سرمایه؛

بی‌عرضگی AVC‌ و جای خالی نماینده ایران در برزیل

جام باشگاه‌های والیبال جهان در حالی آغاز خواهد شد که تیم بانک سرمایه در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، چند سال قبل و در حالی که زمان برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا با حضور تیم‌های ملی آسیایی در رقابت‌های مهم بین‌المللی تلاقی پیدا کرده بود، اجلاسی برگزار شد تا قهرمانان جام باشگاه‌های آسیا در مسابقات سال بعد قهرمانی باشگاه‌های جهان حاضر شوند. اتفاقی که یک سال رخ داد و به انتظار می‌رفت با اصلاح زمان برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا در این تصمیم تجدید نظر شود.

با وجود اینکه تجدید نظری در این باره صورت نگرفت، با این حال امید می‌رفت امسال کنفدراسیون والیبال آسیا بتواند یکی از دو سهمیه وایلد کارت قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را تصاحب کند تا علاوه بر تیم تایجو بانک چین تایپه (قهرمان دور قبل جام باشگاه‌های آسیا) تیم بانک سرمایه که در حال حاضر قدرت اول باشگاهی در آسیا است هم در این مسابقات شرکت کند.

 پس از 8 تیمی شدن این مسابقات، سهمیه منطقه نورسکا به تیم دوم آرژانتین رسید و دو وایلد کارت fivb هم نصیب نایب قهرمان برزیل میناس و ترنتینوی ایتالیا رکورددار قهرمانی در این بازی ها شد و آسیایی ها بازهم نتوانستند کاری از پیش ببردند.

با این تفاسیر و در حالی که نفوذ و قدرت آرژانتینی‌ها در مقایسه با کنفدراسیون والیبال آسیا بیشتر بود این وایلدکارت به قاره آمریکا و تیمی از کشور آرژانتین رسید تا تیم بانک سرمایه از حضور در این مسابقات محروم شود.

شاید در این بین نوک پیکان انتقادات بیش از پیش به مسئولان AVC‌ (کنفدراسیون والیبال آسیا) نشانه برود که علاوه بر بی‌برنامگی در زمان برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا نتوانست برای رفع این مشکل نفوذ کافی در فدراسیون جهانی داشته باشد. در واقع می توان گفت که چوب بی عرضگی AVC  را تیم بانک سرمایه خورد تا نتواند در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا کند. 

در این بین نگاهی به 8 تیم حاضر در این دوره از رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان نمایش دهنده این موضوع است که شکل و شمایل این رقابت‌ها به هیچ عنوان شباهتی به نبرد قهرمان قاره‌های سراسر جهان ندارد و به نوعی می‌توان گفت رقابت بین تیم‌های آمریکایی است!

باشگاه بانک سرمایه ایران از طریق ارسال درخواست کتبی تلاش کرد تا بتواند حضور در این رقابت‌ها را تجربه کند، اما رایزنی‌های این باشگاه کار به جایی نبرد تا در این دوره از رقابت های جام باشگاه‌های جهان تیمی از آسیا حضور داشته باشد که در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا از حضور در جمع 4 تیم نهایی هم بازمانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار