کرمان؛

زندگی آمریکایی جبهه مقابل سبک زندگی اسلامی

استاد بررسی های استراتژیک کشور در کرمان خواستارشد:مراقب زندگی آمریکایی در مقابل حیات طیبه اسلامی باشید.

زندگی آمریکایی جبهه مقابل سبک زندگی اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسن عباسی مدیر اندیشکده یقین شب گذشته در جمع اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی ومردم کرمان با اشاره به مبانی زندگی آمریکایی و اسلامی گفت: زنگ خطرجدی رواج زندگی به سبک آمریکایی در کشور به گوش می رسد.

وی با بیان اینکه در دوران فعلی مقوله مهمی بنام شهید زایی در ادبیات اسلام وارد شده است گفت: یکی از افتخارات خانواده ها شهید زایی است وباید دید خانواده شهدا چه مسائلی را رعایت کرده اند که به این افتخار دست یافته اند.

رئیس دفتر بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز کشورمان با تاکید براینکه برخی دانش آموزان خواستار اعلام پیام خود به خانواده ها مبنی برازادواج در سن دانش آموزی هستند گفت: تنها پیام رسان این مسئله هستم و می دانم والدین نیز مسائل و موضوعات مهمی در رد این درخواست دارند اما نباید از نظر دور داشت که مطرح کردن ازدواج از سوی یک جوان نشان از تقبل مسئولیت وی است ،چیزی که در سنین بالای 30سال شاهد حذف شدن آن هستیم.

عباسی با اشاره به این بیان قرآنی که اطاعت از کفار نکنید گفت: هر انسان مسلمانی که بخواهد در تبعیت واطاعت کفارباقی نماند لاجرم باید جهاد کبیر را بپذیرد.

حسین شهید عرصه جهادکبیر

وی سپس به برخی شاخصه های اطاعت از کفاراشاره کرد وگفت: امام حسین شهید عرصه جهاد کبیر بود زیرا تبعیت از یزید نکرد، یا پیامبری چون یحیی که شهید جهادکبیر وابراهیم که مبارز جهاد کبیر بود و همه این افراد به سبب عدم تبعیت از طاغوت به جهاد کبیر روی آوردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نفوذ پذیری نشانه ذلت است گفت: در مقابل آن شخصیت نفوذ ناپذیر عزیز وگرامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه معنای این گونه مسائل را در کلام رهبر انقلاب خطاب به دانش آموزان داریم که وی ویژگی افسرجنگ نرم ایرانی وآمریکایی را در تقابل هم مطرح کرده اند.

مدیراندیشکده یقین تصریح کرد: در تفکیک این دو حوزه باید گفت امروزه از طریق ماهواره، سینما، سریالها، بازی های رایانه ای وتکنولوژِی دعوت به تبعیت از کفار می شویم .

وی افزود: از سویی آمریکا چشم خود را به روی فجایع در یمن، عراق و سوریه بسته است وسوریه جایی است که 300هزار نفرانسان در 6سال گذشته در آن کشته شدند.

عباسی گفت: آمریکا در واقع فرعون زمان ویزید زمان است وسد عن سبیل الله انجام می دهد وسبک زندگی که به ما معرفی می کند براساس روح آمریکایی است.

وی در تشریح روح آمریکایی و زندگی به سبک آمریکایی اظهار کرد: این مدل زندگی در هنر،علوم انسانی ،سینما وکارتون و..به دیگر انسان های جهان تحمیل می شود.
روح آمریکایی در زندگی مردم دنیا

مدیر دفتر بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز کشور با اشاره به مبانی 7گانه روح آمریکایی گفت: پیام آمریکایی اولین بخش از این روح وسبک وسیاق زندگی آمریکایی است وپیام آمریکایی نفی عاقبت ونفی آخرت و دم را غنیمت دانستن ولذت بردن تا نهایت است.
وی گفت: آمریکا این پیام خود را در قالب لیبرالیسم به دنیا می چشاند و در واقع همه مسائل را مباح دانستن وحذف حرام و درمقابل همه چیز را حلال دانستن شالوده اصلی این پیام است.
عباسی یادآورشد: بنیان تفکر کفر امروز در لیبرالیسم است.
سبک زندگی آمریکایی مبتنی برلذت بی حد وحصر

وی با اشاره به اینکه ایدئولوژی آمریکایی سه لایه دارد اظهار کرد: رویایی آمریکایی اولین لایه این ایدئولوژی است وبراین اساس رویایی آمریکای سبک زندگی مبتنی برلذت بی حد وحصر ودنیا گرایی مطلق وراحت طلبی است که حتی در تولیدات آمریکا نیز این راحت طلبی به چشم می خورد که برای نمونه موتورهای تولید آمریکا را اگر مقایسه کنید برای راحتی بیشتر دسته موتور را تا جلوی راننده وسیله پیش آورده است.

وی افزود: ما مخالف راحت طلبی نیستم اما انسان گاهی در سختی شخصیت خود را پیدا می کند .
وی در ادامه لایه بعدی ایدئولوژی آمریکا که در راستای روح آمریکایی تعریف می شود را ارزشهای آمریکایی دانست که مهم ترین آن خودخواهی و حرص و طمع است که جنبش وال استریت چند سال قبل نیز با پلاکاردهایی که در خشم از طمع و حرص بیش از حد بود، راه افتاد.

عباسی در ادامه موضوع بیداری آمریکایی را در این محور بیان کرد وگفت: در طول عمر 200سال آمریکا 5دوره بیداری را داشته که یکی از مهم ترین آن بیداری در مبارزه با برده داری بود که هنوز برخوردهایی از این دست را در برخورد باسیاه پوستان آمریکا می بینیم.
مدیراندیشکده یقین با اشاره به اینکه سبک زندگی آمریکایی از سن دانش آموزی بروز می کند افزود: خروجی این نوع زندگی که برسه محور مشروب، موسیقی تند(راک،جاز ) وموادمخدر است ،بیماری و خشونت وسایر عوامل ضد انسانی در جامعه است.

وی با اشاره به تحقیقات دانشمندان مبنی برایجاد حالت های بیماری زا در لحظه طلوع آفتاب و ساعتی قبل از آن که در اسلام به بین الطلوعین معروف است،ناشی از حرکت زمین گفت: در اثر این مدل حرکت زمین ونیز تاثیر جو برآن کسانی که در این ساعت خواب باشند دچار بیماری و خشم ونیز حالت های ناخوشایند کسالت بار می شوند.

عباسی تصریح کرد:این لایه های سبک زندگی هویت آمریکایی را معرفی می کنند .

وی افزود: حال باید دید ما زندگی مان براساس این مدل زندگی است یا خیر اگر این چنین باشد تبعیت از کفار است که متاسفانه در تهران اخیرا مسائل زیادی برای رواج این نوع زندگی شاهد هستیم که درآغوش کشیدن سگ، پوشش های آنچنانی، مشروب و مواد مخدر به راحتی قابل مشاهده است.

اسلام معرف روح الهی است


این اندیشمند مسائل استراتژیک تاکید کرد: در مقابل این روح آمریکایی ما روح الهی و ایمانی را داریم که اسلام معرف آن است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین با وجود آنکه خود حقیقت محض بود اما به سبب داشتن این روح الهی و ایمانی به جایی رسید که خون خدا شد، گفت:کسی روح آمریکایی بگیرد نمی تواند این روح الهی را درک کند.

عباسی گفت: مبانی روح الهی نیز شامل پیام اسلامی، رسالت ایرانی واسلامی ، ارزشها، هویت الهی ودیگر اهداف الهی می باشد.

مدیراندیشکده یقین با تاکید براینکه اگر بخواهیم کل قرآن را در یک کلام بیان کنیم آن بیان واحد قرآن ایجاد قسط در میان مردم است افزود:هدف تمام انبیا همین ایجاد قسط وعدل بوده است.

سهم زیادی که در دست افراد است باید گرفته شود


وی اظهار کرد: برای این منظور برای هر کسی در جامعه اسلامی سهمی است وکسی که سهمی بیشتر دارد باید آن را پس داده و یا از وی گرفت و به دیگرانی که سهمی ندارد ، داد.

عباسی خاطرنشان کرد: در قضیه فیش های نجومی عده ای سهم های چند میلیونی گرفتند در حالی که دراین کشور مردم با 40هزار تومان های یارانه زندگی کردند که باید سریع تر تصمیم گیری شوند .

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه خواص در اسلام باید قوام بالقسط باشند گفت: این گفته قرآن است و به معنای مجری اجرای قسط وعدل است.

وی با تاکید براینکه در جامعه ای که قسط نباشد پیام الهی را درک نشده افزود: رسالت ایرانی واسلامی در مرتبه بعد واقع می شود که باعث شده رزمندگان ما در سوریه بجنگند تااین کشور کامل از بین نرود ومهم تر از آن اینکه اگر در سوریه نجنگیم باید در خیابان های کرمان جلوی داعش بایستیم.

عباسی خاطرنشان کرد: ابتدای ایجاد داعش در سیستان وبلوچستان وحتی جاده های استان کرمان با تیراندازی ها وقتل وکشتار مردم توسط این گروههای تروریستی قصد شکل گیری داشت که به جایی نرسید اما امروزه شاهد ایجاد داعش در سوریه وعراق هستیم.

رویای ایرانی تحقق مسئله ظهور است

وی از رویای ایرانی در مقابل رویایی آمریکایی یاد کرد وگفت: رویایی ایرانی تحقق مسئله ظهور است و مشتمل برارزش های ایرانی واسلامی است که مهم ترین آن مسئله شهادت طلبی است.

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه شهادت طلبی رسیدن به زندگی متعالی است تصریح کرد: مفهوم دیگری بنام ایثار در رویای ایرانی مطرح است که معامله با خداوند و فروختن خود و زندگی به خداوند ونه غیر اوست.

وی نوع حرکت امام حسین(ع) را از این نوع حرکت های ایثارگرانه دانست وگفت: انسان نباید مسحور رسانه و علوم انسانی غرب شود و مسحور شدن به معنای خود فریفتگی در برابر تمدن غرب است.

وی اظهار کرد: طبق گفته روایات اگر ذکر یا مسئله ای شما را بیاد خدا نیاورد موجب غفلت است .

وی زندگی اسلامی را حیات طبیه و در مقابل آن زندگی آمریکایی را نماد حیات خبیثه دانست وگفت: در تحقیقی که رسما از سازمان ملل منتشر شده است نرخ نامشروع بودن فرزندان در کشورهای مختلف جهان بررسی شده ومتاسفانه براساس این آمار رسمی بزرگان مدعی تمدن غربی باید نگران حلال زادگی نسل های خود باشند.

وی افزود: در کلمبیا 80درصد در برزیل 65درصد در کشورهای مدعی مانند فرانسه وانگلیس 56درصد و48درصد و درآمریکا نیز 44درصد فرزندان نامشروع و خارج از رابطه ازدواج بوده است.
توسعه یافتگی در نظام اسلامی برمبنای حلال زادگی است

توسعه یافتگی در اسلام مبنایش حلال زادگی است

عباسی اظهار کرد: توسعه یافتگی در نظام اسلامی براساس حلال زادگی است و این مسئله بسیار مهمی است که سایر مبانی توسعه غربی را زیرسوال می برد، اینکه چرا کسی که ربا می خورد کسی که اهل انفاق و..نیست شهید نمی شود به همین موضوع بر می گردد که اصل نظام اسلامی واصل مبنای لقمه حلال ونطفه حلال است.

این متخصص حوزه مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه تمدن غرب از پروراندن این اسطوره ها عاجز بوده و اسطوره را تنها در فلیم هایش دارد، گفت:حیات آمریکایی فرهنگی منحط است که خروجی آن انسان هایی است که مشخص نیست از کدام پدر و مادر به وجود آمده اند.

وی اظهار کرد: شیطان به خداوند گفت در انسان ها وسوسه ایجاد می کنم وخداوند فرمود برو و در مال و فرزندان آنان که بنده صالح نیستند شریک شو وشراکت شیطان درنسل فرزندان نامشروع همین جا و در زندگی به سبک آمریکایی رخ داده است.

باعینک علی و قرآن دنیا را ببینید نه عینک آمریکایی


این استاد با انتقاد از برخی افراد در داخل کشور گفت: برخی ها می گویند چرا گیر داده اید به حرام زادگی ملت های دیگر مگر مشکلات دیگر ما حل شده که این مسئله را چسبیدید ما در پاسخ می گوییم شما مدافع شیطان نشوید اگر از دید آنها این مسئله زنا نیست وفرزندان حرام زاده تنها خارج از رابطه ازدواج بدنیا آمده اند باید بگوییم قرار نیست ما با عینک آمریکایی دنیا را ببینیم عینکی که قرآن و علی (ع) و دیگر ائمه به ما داده اند باید مبنای نگاه ماباشد .

استاد عباسی با تاکید براینکه مبنای بسیاری از علوم انسانی در غرب مسئله تثلیث است که از نظر اسلام رد شده است گفت: مبنای تمام این علوم غیرتوحیدی است که حتی رهبر انقلاب نیز در خصوص علوم انسانی غرب و آثار بزرگان آنها تذکر داده اند زیرا امثال فروید وهگل وامثال آنها بارها مسئله تثلیث را در قالب اسامی مشخص تبلیغ کرده اند.

وی به وجود 100مبنای دوگانه منفی و مثبت در دین اسلام اشاره کرد وافزود: باید با نفی این مسائل منفی دنباله رو مسائل مثبت باشیم به طور مثال به جای ترس توکل داشت، بجای دنیاپرستی آخرت طلب باشیم .

حسن عباسی اظهار کرد: جهاد کبیر یعنی زدودن وانکار تثلیث و گذاردن مبانی توحیدی به جای آن است که در درجه اول باید بتوانید تفکیک کنید راه درست از غلط و سپس راه درست را طی کنید.

تا عشق به حسین(ع) هست کسی به ما ضربه نمی زند

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: می توان با مراجعه به قرآن این راه راپیدا کرد که درسوره انفال گفته است: شما تقوا بورزید تا خداوند فرقان را به شما عنایت کند که فرقان همان تشخیص دو راه درست وغلط از یکدیگر است.
وی سپس به ماه محرم وایام عزای امام حسین(ع) اشاره کرد وگفت: تازمانی که کشورما امام حسین (ع) داشته باشد ذلت نمی پذیرد اگر نتوانند حسین وتفکرحسینی را از ما بگیرند مانجات یافته ایم.
وی تاکید کرد: جوان حسینی باید بداند تمام مظاهر تکنولوژی ودانسته های هنر وعلم غرب بجای خود هیچ چیز وهیچ کس برای ما جای امام حسین(ع) نمی گیرد وتا این عشق به حسین باشد این کشور از سوی هیچ معاندی ضربه نمی بیند.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار