نظری: دخالتی در انتخاب نفرات تیم ملی ندارم/کمیته های فدراسیون مستقل هستند

دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان گفت: همه در فدراسیون به کار خودشان مشغول هستند و دخالتی هم وجود ندارد. هدف همه ما موفقیت تیم های ملی است.

نظری : هدف المپیک توکیو است/همه در فدراسیون استقلال دارندمحمود نظری دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص حواشی و مسائل حال حاضر تنیس روی میز کشور گفت.

وی در ابتدا در خصوص تغییرات ایجاد شده در مسابقات دسته برتر عنوان کرد: ما از ابتدای سال 95 مسابقات زیادی را در بخش آقایان و بانوان در رده‌های سنی مختلف برگزار کرده‌ایم. همچنین در تمامی لیگ‌ها 16 وضعیت حاضر را به گروههای 4 تایی تقسیم کردیم و جدول حذفی را برای مسابقات تعریف کردیم که اساس سیدبندی در آن مقام‌های کسب شده در گروههای 4 نفری است که نفرات اول تا شانزدهم هر دسته را با توجه به این نوع جدول بندی و مسابقه افراد برنده و بازنده مشخص می‌کنیم.

نظری افزود: این سبک و شیوه برای نخستین بار است که در دسته برتر بزرگسالان کشور که اهمیت بسیار زیادی دارد برگزار می‌شود. قرار ما ابتدا بر این بود تا پس از برگزاری این نوع مسابقات نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کرده و در جهت برطرف کردن آن تلاش کنیم. به طور قطع نقاط ضعف و قوتی وجو دارد ولی ما سعی می‌کنیم تا آن را برطرف کنیم و عدالت بیشتری را حاکم کنیم. نباید فراموش کرد که افراد فدراسیون ما از جنس همین رشته هستند.

وی در ادامه در مورد مسابقات دسته برتر تصریح کرد: باز هم می‌گویم که این مسابقات بهترین و بالاترین سطح ممکن را دارد زیرا با تجربه‌ها در کنار بهترین جوانان به مسابقه می‌پردازند. مطمئنا تلاقی این دو گروه برای انتخابی تیم‌ملی بسیار مفید است و کمک زیادی به کادر فنی خواهد کرد تا بهترین گزینه‌های ممکن را برای  تیم‌ملی انتخاب کند. مسابقات قهرمانی جهان اوایل خرداد سال آینده در شهر دوسلدورف آلمان برگزار می‌شود و مسابقات قهرمانی آسیا هم در ابتدای فروردین در چین برگزار خواهد شد. به همین دلیل تصمیم داریم تا مسابقات انتخابی با کیفیتی را در دی ماه سال جاری برگزار کنیم و بهترین گزینه‌های ممکن را راهی این مسابقات کنیم.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان علل برگزار نکردن مسابقات انتخابی برای حضور در اردوهای پیش رو را اینگونه نام برد: ما باید از یک ماه پیش از آغاز رقابت ها اقدام به ثبت نام در مسابقات می‌کردیم تا مسئولان مسابقات دعوتنامه‌ای برای ما ارسال کنند تا ما از آن طریق اقدام به دریافت ویزا را آغاز کنیم. همچنین شورای برون مرزی احتیاج به اسامی بازیکنان دارد.

البته باید بگویم که تنها همین 6 بازیکن راهی مسابقات نمی‌شوند و ما در نظر داریم تا در صورت امکان دو بازیکن جدید نیز همراه با تیم ملی راهی اتریش و سوئد کنیم. خوشبختانه بازیکنان بسیار خوبی در اختیار داریم و می‌توانیم در آینده نیز بازیکنان بیشتری را راهی تورهای مختلف از فنلاند، دانمارک  و کشورهای دیگر کنیم. خوشبختانه استعدادهای خوبی در مسابقات دسته برتر شناخته شده که موفقیت این دسته نشان از برنامه‌ریزی خوب فدراسیون برای  جوانان دارد زیرا هر کدام از آنها به پنج اردوی برون مرزی و حدود صد روز اردوی داخلی حضور داشتند. من معتقدم که جوانان باید قوی شوند تا جواز حضور در تیم‌ملی بزرگسالان را پیدا کنند در غیر اینصورت ما به آنها ظلم کرده‌ایم.

نظری در ادامه و در مورد علتهای تغییر در تیم ملی بانوان اظهار داشت: به هر حال فدراسیون ها و هر تیمی می‌تواند پس از عملکرد موفق یا ناموفق تیمش در مسابقات برای سرنوشت آنها تصمیم بگیرد، این تغییرات خواسته ما بود و باید بگویم فقط برای تیم‌ملی بزرگسالان بانوان نبود و این مسئله‌ای است که ما در تمام بخش‌ها شاهد آن بوده‌ایم. اگر بخواهیم حکم کسی را تمدید می‌کنیم و اگر نخواهیم شخصی را جایگزین نفر قبلی می‌کنیم. باید بگویم که لیمو‌چی از بهترین مربیان بانوان در کشور بود و من در 8 ماه گذشته که با وی همکاری داشتم تلاش کردم تا تمام دغدغه و گرفتاری ها را برطرف کنم و با کمک تمام مسئولان شرایط ایده‌آلی را به وجود آورم. متاسفانه لیمو‌چی زمان کافی نداشت و نمی‌توانست مانند کیوانی تمام وقتش را در اختیار تیم ملی بگذارد. باید بگویم که کیوانی تنها سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان نیست بلکه سرمربی تیم‌های ملی بانوان است و بر همه بخش‌ها نظارت دارد. ما می‌خواهیم تا وحدت مدیریتی در تیم‌های ملی بانوان ایجاد کنیم تا با توجه به استعدادهای موجود بهترین نتیجه‌های ممکن کسب شود. نگاه ما مانند همه فدراسیون‌های دیگر به آینده است و همه می‌خواهیم تا شرایط به گونه‌ای مهیا شود تا در المپیک بعدی به موفقیت برسیم. لیمو‌چی مدت زیادی بود که در راس هدایت تیم ملی بزرگسالان حضور داشت. وی در 8 ماه گذشته به موفقیت‌های بزرگی دست یافت که همه آنها نشان از برنامه‌ریزی خوب ما دارد حالا هم کیوانی را انتخاب کردیم تا تجربه‌های خودش را در اختیار تیم قرار دهد. متاسفانه برخی به دنبال حاشیه سازی هستند و دنبال این هستند تا از کوچکترین مسائل سوءاستفاده کنند. قطعا بعد از هر رویدادی فدراسیون‌ها جایزند تا تصمیمات خود را بگیرند.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز در پایان و در پاسخ به این سوال که برخی مسئولان فدراسیون را متهم به دخالت در امور تیم‌های ملی می‌کنند گفت: در فدراسیون هر کسی به انجام کار خودش مشغول است و ما دخالت را قبول نداریم ،برخی اوقات مطرح شدن چنین مسائلی موجب تعجب رئیس فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی می‌شود. نیت برخی خیرخواهانه است و نیت برخی ضربه زدن به فدراسیون است اما ما کارمان را با در نظر داشتن خدا انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تنیس روی میز ، نظری ، دبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار