تبریز؛

ردیابی یک شبکه تکدی گری در مراغه

دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: با ردیابی یک شبکه تکدی گری در مراغه چهار زن غیربومی دستگیر و مقادیر قابل توجهی وجه نقد از آنان کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دلداری پس از دستگیری اعضا این شبکه تکدی گری به کشف 35 میلیون ریالی از جیب یکی از بچه گداها اشاره کرد و گفت: اعضای غیر بومی این شبکه به همراه 18 بچه گدا در منزل استیجاری در حاشیه شهر مراغه سکونت داشتند.

به گفته وی این چهار زن بلافاصله روانه زندان شدند و 9 نفر از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست این شبکه تکدی گری حائز شرایط به بهزیستی این شهرستان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه بقیه دختر بچه ها و پسر بچه ها نیز در 24 ساعت آینده تعیین تکلیف می شوند، افزود: برخی از بچه گداها با کچ گرفتن پای خود، نسبت به فریب اهالی مراغه در روزهای اخیر اقدام کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه با اشاره به اینکه تاکنون حتی یک گدای بومی در مراغه دستگیر نشده است، گفت: ترحم مردم مراغه در سال های گذشته به ویژه در ایام خاصی چون ماه محرم، مورد سوء استفاده افراد غیربومی قرار گرفته است.

علی دلداری هدف از انعکاس این اخبار را فرهنگ سازی در بین مردم عنوان کرد و افزود: مردم مراغه با کمک به گدایان اجازه سوء استفاده از نیت های پاکشان را فراهم نکنند.

جواد محمودی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مراغه نیز اواسط شهریورماه سال جاری از اتمام مراحل آماده سازی مددسرای امید با هدف نگهداری موقت و غربالگری متکدیان این شهر خبر داده بود.

به گفته وی راه اندازی این مجتمع به عنوان مصوبه کارگروه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با مشارکت دستگاه های ذیربط صورت می گیرد و متکدیان به صورت مستمر و در بازه های زمانی متنوع پس از انتقال به این مجتمع ساماندهی می شوند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار