مشهد؛

کمبود در آمدبرای گذران زندگی مهمترین مشکل روستائیان

معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: کمبود درآمد برای گذران زندگی مهمترین مشکل روستائیان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید ابوالفضل رضوی درنشست تخصصی اقتصاد مقاومتی در مناطق روستائی که در سالن همایش موسسه آموزش شهرداریهای خراسان رضوی برگزارشد، افزود: همچنین نبودشغل مناسب برای جوانان ، وجود تبعیض ارائه خدمات بین روستانشیان و شهرنشیان و نبود احترام و قدردانی نسبت به کار و تلاش روستائیان توسط مدیران استانی و کشوری از مشکلات روستائیان است .

وی اظهار داشت: اگر مردم با مشارکت هم شرکت سهامی خاص یا تعاونی تشکیل دهند و شغل پایدار در روستا تعریف کنند به آنها وام با کارمزد 4 درصد اعطا میشود.

رضوی گفت : دولت 5 برابر آورده روستائیان در مناطق مرزی برای توسعه و ایجاد اشتغال تسهیلات می دهد .

معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری توسعه روستائی را نیازمند کارهای مختلفی دانست و افزود: باید فکر افزایش درآمد عمومی مردم در مناطق روستائی در کنار تامین دیگر زیر ساختها باشیم به طوری که اگر روستاها توسعه پیدا کند بخش عظیمی از مشکلات روستائیان به دلیل مهاجرت به مناطق شهری نیز کاسته می شود.

رضوی از ارائه 3 نوع تسهیلات به روستائیان خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات مشارکت جمعی با کارمزد 3 درصد، انفرادی با نرخ 7 تا 12 درصد و تسهیلات خود اشتغالی تا سقف 200مییون ریال با کارمزد 4 درصد برای روستاها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اول و دوم آبان ماه با حضور رئیس جمهور همایش مشارکت روستائی در تهران برگزار خواهد شد و از بسته حمایت اشتغال پایدار روستائی رونمائی خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.