گزارش/

آخرین و ضعیت ارتش سوریه در شمال "حماء"/"معان" و "معردس" در کنترل تایگرها + نقشه و جزییات

ارتش سوریه در شمال "حماء" توانسته در مدت کمتر از 10 روز مناطقی همچون "القاهره"، راس العین" و ... را مجددا باز پس بگیرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحولات میدانی سوریه مدت‌هاست که روی خوش به تکفیری ها نشان نداده است و آن ها در جبهه های مختلف همچون "حماء" و "حلب" شکست را پذیرا شده اند.

تروریست های تکفیری در حالی از یک ماه گذشته یک جبهه بزرگ علیه ارتش سوریه در "حماء" ایجاد کرده اند که هدف نهایی اقدام آن ها بر هم زدن تمرکز ارتش سوریه در جبهه استراتژیک "حلب" بوده است.

در اوایل هجوم همه جانبه تروریست های تکفیری، پیشروی هایی در مناطق مختلف ریف "حماء" توسط تروریست ها بدست آمد ؛ اما نهایتا این ارتش سوریه بود که به سرعت و با تجمیع تمرکز خود بر جبهه "حماء" مناطق از دست رفته را توانست مجددا پس بگیرد.

در آخرین نقشه تحولات میدانی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه توانسته بر بخش قابل توجهی از حومه شمالی "حماء" مسلط شود.

در شمال "حماء"  ارتش سوریه توانسته در مدت کمتر از 10 روز مناطقی همچون "القاهره" ، راس العین" ، "الطیلیسه" ، "الشعثه"،  "خفسین" ، "کراح"، "کباریه" ، "کوکب" ، "معردس" و "المطاحن" را مجددا بازپس بگیرند.

سه  منطقه مهمی که تروریست های تکفیری در روزهای اول حمله آن را اشغال کرده بودند "صوران"،  "طیبه الامام" و "تل الصوان" بود.  این مناطق در ساعات اخیر جز اهداف ارتش سوریه بوده و تسلط بر نواحی مذکور ابتکار عمل را از تروریست ها در شمال "حماء" خواهد گرفت.

آخرین و ضعیت ارتش سوریه در شمال


خبرهایی که در روزهای اخیر از منطقه "ریف حماء" منتشر شده نشان می دهد که آتش سنگین اتاق جنگ "دمشق-مسکو" راه را بر تکفیری‌ها بسته است.

با ادامه شکست های تروریست های تکفیری مورد حمایت قطر و عربستان سعودی ؛ آمریکا تلاش می کند تا در نشست های سیاسی برای تروریست ها امتیاز بگیرد ؛ موضوعی که تاکنون "کاخ سفید" نتوانسته در آن موفق شود.

شاید با توجه به شکست های تکفیری ها در "حماء" ، مجددا برخی کشورهای غربی تلاش کنند تا منطقه امن پرواز ممنوع در "حماء" نیز ایجاد کنند ؛ موضوعی که طرح آن در استان "حلب" توسط برخی کشورهای اروپایی همچون آلمان و فرانسه مطرح گردید و با شکست مواجه شد و روسیه آن را وتو کرد.

 وزارت خارجه روسیه در این زمینه می گوید: این سند (ایجاد منطقه امن در حلب) به طرز جنجال‌ برانگیزی تلاش می‌کرد با مطرح کردن منطقه پرواز ممنوع بر فراز حلب، از گروه تروریستی جبهه النصره و گروه‌های شبه ‌نظامی دیگر که اکثرا با جبهه النصره متحد شده‌اند، حفاظت کند، اقدامی که در تناقض کامل با مسئولیت پذیری اعضای سازمان ملل برای مبارزه با تهدیدات تروریستی به هر نحو ممکن است.

البته طبق گزارش "اسکای نیوز" یکی از کشورهای منطقه هم به شدت به دنبال ایجاد منطقه پرواز ممنوع است و مساحتی به اندازه بیش از 88 کیلومتر مربع را نیز برای این اقدام در نظر گرفته است.

اسکای نیوز می افزاید: وجود منطقه پرواز ممنوع، هرگونه عملیات علیه روسیه و نیروهای هوایی دولت سوریه به دست کشورهای دیگر را متوقف خواهد کرد. این برنامه تنها در صورتی می‌تواند عملی شود که پشتیبانی جامعه بین‌المللی و نیز روسیه را کسب کند.  

گزارش ها نشان می دهد که هدف از ایجاد منطقه پرواز ممنوع جلوگیری از توان عملیاتی نیروی هوایی سوریه در ضربه زدن به تروریست‌های تکفیری است؛ اقدامی که "دمشق" و "مسکو" با آن به شدت مخالفند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
صبر کنید عراق تموم بشه بعدش خدمت النصره هم میرسیم
آخرین اخبار