صالحی:

آغاز کلنگ زنی بیمارستان اتمی طی ماه‌های آینده / 25 رادیو دارو صادر می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:‌ بیمارستان اتمی طی چند ماه آینده در بوستان ولایت کلنگ زنی می شود و به همین منظور تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت و شرکت اتریشی به امضا رسیده است.

آغاز کلنگ زنی بیمارستان اتمی در بوستان ولایت طی ماه‌های آینده / 25 رادیو دارو در کشور تولید و صادر می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر صالحی امروز در دهمین همایش نخبگان فردا در سالن اجلاس سران با اشاره به ویژگی افراد نخبه، اظهار داشت: نخبگان هر جامعه افرادی هستند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی حرکت جدی را دنبال کنند.

وی بیان کرد:‌ باید در کشور زمینه‌ای فراهم شود تا استعدادهای نخبگان در جهت تفکر و ایجاد طرح‌های خلاقانه تحول بزرگی در حوزه اقتصاد و اجتماع به وجود آورد.

صالحی ادامه داد: از نخبگان کشور انتظار می‌رود که صنعت را متحول کرده و دانش و تجربه اندوخته شده کشورهای خارجی را به دست آورند تا این حرکت به تولید علم و فناوری در کشور منجر شود.

وی عنوان کرد: ما نباید نگاهمان به کشورهای خارجی باشد تا صنعتشان را به داخل کشور وارد کنیم بلکه باید دانش تکنولوژی را به داخل انتقال دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص تعداد رادیوداروهای تولیدی کشور تصریح کرد: ما هم اکنون تعداد زیادی از رادیوداروها را در کشور تولید کرده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته سعی در استانداردسازی این رادیو داروها داریم تا بتوانیم به کشورهای بیشتری آن را صادر کنیم. 

وی ابراز داشت:‌ این پروژه موسوم به جی ام پی حدود 70 میلیون یورو هزینه در پی دارد و تا 5 سال آینده اجرایی می‌شود. 

صالحی ادامه داد: تا به امروز 25 رادیو دارو در کشور تولید و به کشورهایی مثل مصر، عراق و هند صادر می‌شود و اگر ما بتوانیم رادیو داروها را در سطح استاندارد بین المللی برسانیم می‌توانیم این ماده ارزشمند را به کشورهای بیشتری صادر کنیم.

وی گفت: بیمارستان هسته ای کشور در محل بوستان ولایت ساخته می شود و قراردادهایی با کشور اتریش بسته شده و اقداماتی جهت تامین هزینه های مالی اش اتخاذ شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه قرارداد بیمارستان اتمی با کشور اتریش در مراحل پایانی است، تصریح کرد: طی تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت ظرف چند ماه آینده ما شاهد کلنگ زنی بیمارستان در بوستان ولایت هستیم و این مرکز درمانی تحول عظیمی را در امر تشخیص و درمان ایجاد می‌کند و در نهایت ما را نسبت به کشورهای خارجی بی‌نیاز می‌کند.

وی ادامه داد: به زودی هیئت متشکل از پزشکان و مهندسان نخبه ایرانی برای آموزش لازم به کشور اتریش اعزام شده و در صورت ساخت این بیمارستان ایران جزو 5 کشور برتر شناخته می شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار