کرمان؛

کمربند سبز کرمان سدی در برابر حاشیه نشینی

استاندار کرمان گفت: کمربند سبز شهر کرمان به عنوان یکی از راهکارهای مبارزه با پدیده شوم حاشیه نشینی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ؛ علیرضا رزم حسینی از فاز یک و دو کمربند سبز کرمان بازدید کرد ، و در این بازدید اقدامات صورت گرفته در مراقبت و نگهداری از فازهای یک و دو کمربند سبز را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کمربند سبز دارای ثمرات مختلفی است که از جمله‌ این ثمرات می توان به جلوگیری از پیشروی شهر و مشخص شدن محدوده شهری در راستای مبارزه با حاشیه نشینی، جلوگیری از ورود ریزگردها و همچنین افزایش سرانه‌ فضای سبز شهر کرمان اشاره کرد.

وی نقش بخش خصوصی را در پیشبرد این طرح بسیار پررنگ عنوان کرد و افزود: نکته مهم در قبال این طرح با ارزش، بحث مراقبت است تا بتوان خدمات را به عنوان یک سپر دفاعی در حریم کمربندها ارائه کرد که خوشبختانه این اقدام به خوبی صورت گرفته است.

 فاز نخست کمربند سبز با پیگیری های استاندار کرمان به طول ۷۰ کیلومتر و عرض ۳۰۰ متر با هدف جلوگیری از زمین‌خواری، جلوگیری از ورود ریزگردها و همچنین افزایش سرانه‌ فضای سبز شهر کرمان ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ و فاز دوم کمربند سبز ۱۸ مهر ۱۳۹۴ با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور افتتاح شد.

گفتنی است: گونه های کاشته شده در کمربند سبز از قبیل زیتون، سرو، ارغوان، کاج، عناب تلخ، گل‌محمدی، زرشک و خرزهره سازگار با محیط زیست و متناسب با آب و هوای شهر کرمان هستند که با روش آبیاری قطره‌ای آبیاری می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.