کارشناسان نمادین سلامت روان باید افزایش یابد

وزیر بهداشت بیان کرد: کارشناسان سلامت روان امروزه به حدی کم است که میتوان گفت نمادین است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در حاشیه سی و سومین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکی با اشاره به افزایش 21 هزار تخت بیمارستانی در طرح تحول سلامت گفت: متاسفانه تقریبا هیچ یک از این تخت ها مربوط به روانشناسی نیست. 

وی ادامه داد: این تخت ها برای بخش عمومی است و اختصاص به تصادفات، جراحی و داخلی دارد زیرا در این بخش ها با کمبود تخت شدید مواجه هستیم.
 
وزیر بهداشت از اختصاص 10 درصدی تخت های بیمارستانی به بخش روانپزشکی در بخشنامه جدید این وزارتخانه خبر داد و افزود: اکنون در بخش سلامت روان فقط 10هزار تخت داریم، در حالیکه در این حوزه حداقل 40 هزار تخت نیاز است. 

به گفته وي مشکلات شهرستان ها به قدری زیاد است که فعلا به بخش اعصاب و روان نمی توان فکر کرد. 

هاشمی تصریح کرد: برای تامین تخت ها بهتر است از خیرین و دستگاه های سرمایه اجتماعی مثل بانک، موسسات و برخی کارخانجات کمک طلبید تا در کارهای عام المنفعه شرکت کنند. 

وی با اشاره به وجود یک مراقب سلامت آموزش دیده به ازای هر 3 هزار نفر، اظهار داشت: متاسفانه اکنون کارشناس سلامت روان به ازای هر 50 هزار نفر یک نفر بوده که می‌توان گفت درواقع به صورت نمادین هستند. 

وزیر بهداشت یادآور شد: تعداد کارشناسان سلامت باید افزایش یابد  و در هر پایگاه یک نفر باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار