در جلسه امروز شورای شهر:

تدوین طرح جامع اعطای تسهیلات به جام باختگان و معلولان آتش‌نشانی

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ‌در نخستین گام تدوین مقررات برای طرح اعطای تسهیلات به جام باختگان و معلولان عملیات امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران باید ملاحضاتی صورت گیرد تا حین اجرا جامعه مخاطب دچار مشکل نشود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به بررسی طرح اصلاحیه مصوبه اعطای تسهیلات به جانباختگان و به معلولان عملیات امدادو نجات سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اظهار داشت: در این طرح آشفتگی‌هایی مبنی بر اهمیت استفاده از تجربه 38ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران دیده می‌شود به همین دلیل در نخستین گام تدوین این مقررات باید ملاحضات لازم صورت گیرد تا حین اجرا جامع مخاطب این طرح دچار مشکل نشود.

وی افزود: در قوانین بنیاد شهید تکلیف کسانی که در انقلاب و جبهه‌ها به شهادت رسیده یا به مقام جانبازی نایل شدند مشخص است به همین دلیل این مقررات برای شبیه سازی در تشخیص وضعیت و ارائه تسهیلات به جانباختگان و یا معلولان آتش‌نشانی قابل بهره‌برداری است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه امروزه معترضان منطقی در جمع افراد تحت پوشش بنیاد شهید وجود دارند ، گفت: بسیاری از جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی در وضعیت سخت زندگی می‌کنند و از تسهیلات و مزایا در خور شأنشان برخوردار نیستند.

شاکری اضافه کرد: حق جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی در زمینه تشخیص و اعطای تسهیلات هدر نمی‌شود به همین دلیل کمیسیون سلامت و شورا باید مراقب باشند در مرحله شبیه سازی ارائه خدمت این ضعف و نقص‌ها به جانباختگان و معلولان آتش‌نشانی منتقل نشود.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از جزئیات مصوبه تسهیلات آتش‌نشانان می‌توان از قانون بنیاد شهید الهام گرفت، تصریح کرد: می‌توان مدل تشخیص و خدمت را با اصلاحاتی پیاده کرد و از تصویب فوری اصلاحیه بدون بررسی در کمیسیون‌ها خودداری کرد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: درصد معلولیت و آسیب‌دیدگی آتش نشانی در مقررات باید لحاظ شود چرا که برخی از آسیب‌ها تأثیر چندانی در انجام مأموریت آنها ندارد و بین کسی که دستش از مچ و آرنج قطع می‌شود با کسی که یک عضو بدن خود را کامل از دست می‌دهد تفاوت زیادی دارد.

شاکری با تأکید بر اینکه شهرداری تهران یک نهاد عمومی غیردولتی است، گفت:‌ شهرداری تهران تحت مقررات دولت و بنیاد شهید نیست به همین دلیل مصوبه اعطای تسهیلات به جانباختگان و معلولان آتش‌نشانی با نظر به قوانین باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید دقت شود که خلاءهای مقررات تسهیلات بنیاد شهید در شهرداری تکرار نشود به همین دلیل پیشنهاد می‌دهم این طرح برای رفع تعارضات صحیح و ویرایش متن و انتزاج آن با آیین نامه‌ها و قوانین مصوبه مجلس شورا اسلامی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار