یزد؛

دفاع مقدس بهترین الگوی مشارکت مردمی در پدافند غیرعامل

در بحث پدافند غيرعامل زمينه مشاركت مردم را فراهم كنيم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار در نشست ستاد نكوداشت هفتۀ پدافند غيرعامل استان گفت: يكی از اصلی ترين دلايل نام‌گذاری هفته ای به نام پدافند غيرعامل و تأكيدی كه مقام معظم رهبری در نام‌گذاری روز پدافند غيرعامل در هشتم آبان ماه داشتند، در حقيقت عمومی كردن پدافند غيرعامل و توصيه ای است كه روی توجيه و تبيين عمومی اين موضوع می باشد.

محمدعلی طالبی ادامه داد: تبيين، تبليغ و فرهنگ سازی در حوزۀ پدافند غيرعامل بايد در سطح جامعه انجام شود و همانطور كه مردم در دفاع نظامی و در اوج آن، دفاع مقدس هشت ساله بهترين مشاركت و عملكرد را داشتند و موجب افتخار تاريخ ايران بوده و هست، لازم است در بحث پدافند غيرعامل نيز زمينۀ مشاركت مردم را فراهم كنيم.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری مانورها و برنامه‌های گوناگون در هفتۀ پدافند غيرعامل اين است كه جامعه به نوعی با اهميت موضوع پدافند غيرعامل آشنا شود و با آگاهي جامعه در اين رابطه زمینۀ مشاركت مردم در اين عرصه فراهم گردد.

طالبی یادآور شد: جدای از مردم، نخبگان جامعه، صاحب‌نظران، روحانيون و اهالي منبر و تريبون نيز بايد به حوزۀ پدافند غيرعامل ورود كنند، البته با حفظ حساسيت هايی كه توجه داشته باشيم در تبيين و توجيه مسائل پدافند غيرعامل احساس امنيت در جامعه تحت تأثير قرار نگيرد.

طالبی نقش صدا و سيمای مركز يزد و رسانه‌های نوشتاری و مجازی استان را در حوزه پدافند غيرعامل بسيار مهم دانست و به استفاده از ظرفيت رسانه‌ها براي محتواسازی برنامه‌های آموزشی، ترويجی و فرهنگی پدافند غيرعامل تأكيد كرد.

گفتنی است در پايان اين نشست مسئولان كميته های مختلف ستاد نکوداشت هفت پدافند غيرعامل احكام خود را دريافت كردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار