ارومیه؛

رکاب زنی دوچرخه سواران میاندوآبی درمسیرساحل زرینه رود و سواحل دریاچه ارومیه

دوچرخه سواران میاندوآبی باشعار "من دریاچه هستم" به رکاب زنی دراین مسیر پرداختند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ وبه نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: این برنامه توسط هیئت دوچرخه سواری شهرستان میاندوآب و با همکاری ادارات ورزش و جوانان،اداره حفاظت محیط زیست و حضور فعال تشکل زیست محیطی یام یاشیل این شهرستان برگزار شد.

محمدیان در ادامه افزود: این برنامه با همت و تلاش مجموعه ای از ادارات و نهادهای مردمی برگزار شده و شرکت کنندگان در این جشنواره با شعار "من دریاچه هستم" مسیر رفت و برگشت به طول حدود80کیلومتر از داخل شهر میاندوآب تا محل اتصال زرینه رود و سیمینه رود و سواحل جنوب شرقی پارک ملی دریاچه ارومیه را رکاب زدند.

وی در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای بعمل آمده ،گفت: علاوه بر اینکه ورزش و مخصوصا ورزش های همگانی در پویایی و نشاط جوانان و اقشار مختلف جامعه کارکرد مثبتی دارد اظهار داشت : فعالیت های مشترک بعمل آمده در زمینه محیط زیست درقالب همکاری های بین بخشی بین ارگانهای مختلف از ارکان اصلی در ترویج فرهنگ عمومی محیط زیست به شمار می رود. وی لزوم افزایش کمی و کیفی این همکاریها را یکی از اصلی ترین مقتضیات زمانی برای احیای محیط زیست خواند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب همچنین در خصوص مسایل محیط زیست ،اهمیت حفظ و احیای دریاچه ارومیه واقدامات انجام شده درسطح منطقه و حوزه آبریز این دریاچه ، از جمله اجرای طرح پروژه اتصال زرینه رود و سیمینه رود توضیحاتی ارائه دادند.

در پایان از ورزشکاران و دوچرخه سوران حاضر در برنامه تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.