کرمان؛

طرح نجات محله در کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: طبق آمار اعلام شده افزون بر 10 میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم.

طرح نجات محله در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حمید ذکاء‌اسدی گفت: واقعیت این است، افراد و خانواده‌هایی را در مناطق حاشیه شهر کرمان داریم که در معرض انواع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان آمار دقیق حاشیه‌نشین را در این جلسه اعلام کرد، افزود : طبق آمار اعلام شده افزون بر 10 میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم و در حواشی شهرها و کلانشهرها انواع و اقسام معضلات اجتماعی ازجمله اعتیاد و خرید و فروش مواد مخدر را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: افرادی در مناطق حاشیه ، ساکن هستند که با فقر مادی و سایر گرفتاری‌ها دست به گریبان هستند.

ذکاء‌اسدی افزود : طرح نجات محله کرمان را به عنوان طرح نمونه در معاونت اجتماعی وزارت کشور مورد توجه قرار دادند و خواستند تا این طرح را دنبال کنیم و در صورتی که اقدامات انجام شده مثبت بود به سراسر کشور تعمیم پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: قراردادی بین وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی امضا شد و این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تشکیل شود.

ذکاء‌اسدی گفت: وقتی که چند جلسه مربوط به معضلات اجتماعی با حضور مقام معظم رهبری در سال گذشته تشکیل شد در رده‌بندی این معضلات اعتیاد و حاشیه‌نشینی در صدر قرار گرفتند.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان آبان ماه امسال بتوانیم بازدیدی را به اتفاق مدیران و رسانه‌ها از شهرک‌ها و محلات پایلوت طرح نجات محله داشته باشیم که در زمینه رسیدن به اهداف طرح مذکور به موفقیت نسبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.