کرمانشاه؛

90 درصد مردم با مشکلات "دهان و دندان" درگیرند

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلات دهان و دندان را شایع‌ترین بیماری کشور عنوان کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صمدزاده گفت: در حال حاضر در کشور ما 90 درصد مردم درگیر این مشکلات هستند که متاسفانه در این حوزه بیشترین میزان پرداختی از جیب مردم را شاهدیم.

وی گفت: در سال 1393 مردم ایران شش هزار میلیارد تومان برای خدمات دندانپزشکی از جیب خود هزینه کردند که تمام تلاش ما این است این میزان سال به سال کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش دولتی در ارائه خدمات داندانپزشکی تنها هشت درصد سهم دارد که تلاش ما این است این میزان را به 30 درصد افزایش دهیم.

صمدزاده افزود: یکی از اقدامات مطلوب صورت گرفته در حوزه دهان و دندان راه‌اندازی یک دانشکده دندانپزشکی در هر دانشگاه علوم پزشکی کشور است.

این مقام مسئول در ادامه با ابراز نارضایتی از روند اجرای طرح پزشک خانواده در شهرها گفت: اعتبارات خوبی برای این طرح در سال گذشته در نظر گرفته شد، اما اجرای مطلوبی در شهرها صورت نگرفت.

صمدزاده با اشاره به اجرای موفق این طرح در روستاها و مدارس گفت: آنچه موجب شد طرح پزشک خانواده آنطور که باید به چشم نیاید این است که اجرای این طرح برای 65 درصد جمعیت کشور که در شهرها ساکن هستند خوب اجرا نشده و امسال باید اجرای این طرح به شکل جدی تری در شهرها پیگیری شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، مردم ، مشکلات ، دهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار