اصفهان؛

آغاز نخستین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشت دردانشگاه صنعتی اصفهان

نخستین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشت، چالش ها و راهکار ها در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: افتخار دانشگاه صنعتی اصفهان به فارغ‌التحصیلانی است که در جای جای کشور و همچنین خارج از کشور مشغول تحصیل یا کار هستند.

سید محمود مدرس هاشمی افزود: در کنار این افتخارات که منجر به جایگاه رفیع این دانشگاه در کشور و منطقه شده است، دانشگاه صنعتی اصفهان از سال های قبل ارتباطات خوبی را با صنایع در حوزه‌های مختلف داشته است.

وی با اشاره به انجام بیش از دوهزار طرح مختلف صنعتی وطر ح های کوچک و بزرگ با صنایع مختلف، گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان در یک راهبرد جدید در حوزه علمی و پژوهشی، در سالیان گذشته به موضوع کارآفرینی و تجاری‌سازی فناوری ورود پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ورود به کارها و فعالیت‌های بزرگ، تجمیع شده و هدفمند حوزه پژوهش را دیگر راهبرد اصلی دانشگاه صنعتی اصفهان توصیف کرد و گفت: این دانشگاه در یک راهبرد جدید با هدفمند کردن پژوهش های خود، باهماهنگ نمودن طر ح های بزرگی که منجر به کاربردهای صنعتی تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف می شود، رساله ها، پایان نامه ها و طر ح ها را در راستای آن ها تعریف می کند .

مدرس هاشمی، حوزه‌های مختلفی چون صنایع دفاعی، نفت، مخابرات و چند زمینه دیگر را از جمله بخش های موضوع این راهبرد عنوان کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های دانشگاه صنعتی اصفهان در این زمینه در حوزه آب است.

وی موضوع آب را از چالش‌های اساسی، کشور و استان دانست و اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان از سال‌ها قبل از رشته‌های تحصیلی مرتبط با آب برخوردار بوده است و پژوهشکده آب و فاضلاب این دانشگاه بصورت مشترک با سازمان آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و شرکت آب و فاضلاب روستایی و سازمان محیط زیست در این دانشگاه تأسیس شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، انتقال موضوعات آب به دانشگاه و بهره گیری از نظرات کارشناسی به صورت کاملاً کاربردی، هدفمند و مسئله محور را از اهداف تأسیس این پژوهشکده دانست و تصریح کرد: تاکنون طر ح های متعددی در این پژوهشکده اجرا شده است .

مدرس هاشمی با اشاره به اینکه در این راستا اخیراً یک طرح کلان ملی برای ارائه به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین شده است اظهار امیدواری کرد : با حمایت مسئولان استان و صنعت این طرح اجرایی و استان اصفهان و حوزه زاینده‌رود از نتایج آن بهره مند شوند .


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.