بررسی سند راهبرد توسعه دانش‌بنیان شبکه هوشمند برق

سند راهبردی توسعه دانش‌بنیان شبکه هوشمند برق و چند گزارش دیگر بررسی شدند.

بررسی سند راهبرد توسعه دانش‌بنیان شبکه هوشمند برق
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص جزئیات جلسه شورای عتف در وزارت علوم، اظهار داشت: در این جلسه که جلسه ۱۴۷ کمسیون دائمی بود سه موضوع اصلی بررسی شد.

وی افزود: اولین بحث این جلسه در خصوص بررسی سند راهبرد ملی توسعه دانش بنیان شبکه هوشمند برق ایران بود که در جلسات قبل شورای عالی تهیه یک سند راهبردی برای هر طرح کلان تصویب شد که جدا از خود طرح برای تعیین جایگاه طرح در مجموعه توسعه کشور و آثار آن در تکنولوژی‌های مرتبط با طرح و آینده طرح در کشور، یک سند راهبردی برای طرح‌های کلان ایجاد شود.

احمدی گفت: تهیه سند راهبردی مصوبه سال گذشته شورای عتف بود که بعد از آن آیین نامه و کارگروه راهبری آنها تعیین شد و پس از آن کارگروه راهبری به همراه کمسیون مربوطه مراحل اجرایی را هماهنگ و تنظیم می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه امیرکبیر که مجری این طرح است با همکاری وزارت نیرو و تمام مجموعه‌های مرتبط این سند تهیه و در کمسیون تخصصی طرح و درکارگروه مربوطه که مصوب شورای عتف بوده، تایید شد که البته در بحث‌های عبارتی و خلاصه برخی مفاهیم اصلاحاتی صورت گرفت.

احمدی تصریح کرد: اعتبارات لازم در طرح‌هایی است که مصوبه شورای عتف است، که ۵۰ درصد آن را شورای عطف و مابقی را دستگاه مربوطه می‌پردازد، در جلسه ماقبل شورا نحوه تامین اعتبارات در  مصوبه‌ای مبنی بر همکاری شورا با همکاری سازمان برنامه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی برای هماهنگی طرح‌ها تصویب شد. 

وی گفت: این طرح از طرح‌های بزرگ و مورد نیاز  کشور است و برای اقداماتی همانند ایجاد تکنولوژی‌ها و فناوری‌های برتر برای افزایش راندمان شبکه برق بوده و کاربردهای بسیار فراوانی دارد.

احمدی در خصوص مصوبه جدید شورا گفت: در طرح‌های کلان از لحاظ تامین اعتبارات مشکلات جدی داشته و مانع از تکمیل طرح‌هایی خواهد شد که در راستای اقتصاد مقاومتی است و دولت باید در این زمینه اعتبارات لازم را فراهم کند.

وی گفت: گزارش دیگری که در شورای عتف مطرح شد، گزارش آمایش آموزش عالی بود که چندی پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای در این مورد تصویب شد که پس از کار گسترده در وزارت علوم، این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی با اصلاحات مختصری به تصویب رسید.

احمدی تصریح کرد: در جلسه امروز وضعیت آموزش عالی و به خصوص وضع پراکندگی رشته‌ها و دانشگاه‌ها و توزیع کلی آموزش عالی و سیاست‌های فعلی برای هدایت آنها و مصوبه شورای عالی در بحث مجتمع سازی، کنترل و هماهنگی و ماموریت گرا کردن سیستم آموزش عالی بود که به استناد این آمار و برنامه‌ها و راهبردهای تهیه شده در وزارتخانه اطلاعاتی دریافت شد که گزارش آن تکمیل خواهد شد.

وی گفت: گزارش دیگری که در این جلسه مطرح شد، گزارش پیشرفت طرح آینده‌نگاری کشور که از طرح‌های مهم کشور است، بود که وضعیت آینده توسعه علم و فناوری کشور که تحت پروژه‌ای در حوزه علم و فناوری کشور است، در کمسیون‌های دولت تصویب شد‌ که در آن مسئولیت اجرا به عهده معاونت علم و فناوری و نظارت آن به عهده دبیرخانه شورای عالی عتف گذاشته شد و امروز گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه داده شد و قرار شد در این زمینه پیگیری‌های بیشتر و اقدامات تکمیلی صورت گیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: هدف از این طرح نوعی آینده نگاری برای آموزش عالی، آینده فناوری و روند پیشرفت حوزه علم و فناوری کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار