ایران از فیلیپین موز می‌خرد

ایران برای افزایش خرید موز از فیلیپین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت استاندارد؛ ""محمد تنهایی،" سفیر ایران در فیلیپین، اعلام کرد بنا به خواست دو کشور برای تقویت همکاری‌های تجاری میان تهران و مانیل، ایران آماده افزایش خرید موز از این کشور است.

محمد تنهایی در گفتگو با "کارلوس دومینگوئز،" وزیر مالی فیلیپین اظهار داشت تهران از ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی با مانیل استقبال می‌کند. وی در این باره گفت: ایران برنامه افزایش واردات موز از فیلیپین را در دستور کار دارد و در آینده نزدیک بر روی بسترهای سرمایه‌گذاری و همکاری دو کشور در پروزه‌های زیرساختی و انرژی مطالعاتی انجام خواهد داد.

تنهایی در ادامه افزود: ایران به دنبال توسعه روابط میان بانک‌های مرکزی دو کشور است تا سرمایه‌گذاران ایرانی در فیلیپین برای فعالیت‌های تجاری خود با مشکلی مواجه نشوند. 

تنهایی همچنین خبر داد: معاون وزیر دارایی ایران در هفته نخست ماه نوامبر به فیلیپین سفر می‌کند تا درباره گسترش همکاری‌های مالی و تجاری میان دو کشور با مقامات مانیل دیدار کند. 

سفیر ایران در فیلیپین به زودی از رئیس بانک مرکزی ایران دعوت می‌کند تا به این کشور سفر کند و درباره مسائل بانکی با همتایان خود در فیلیپین گفتگو کند.

کارلوس دومینگوئز ضمن استقبال از پیشنهاد سفیر ایران اطمینان داد او نیز به بهبود روابط اقتصادی دو کشور کمک می‌کند و با آغوش باز پذیرای مقامات ایرانی در مانیل خواهد بود.

محمد تنهایی اعلام کرد وی گفتگوهایی را با نهادهای بازرگانی فیلیپین از قبیل اتاق تجارت و صنعت این کشور آغاز کرده است تا شرایط سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی را مورد بررسی قرار دهد.

سابق بر این 30 درصد از موز فیلیپین به ایران صادر می‌شد و پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی و بوجود آمدن موانعی بر سر راه حمل و نقل دریایی کالا به ایران از حجم یاد شده صادرات موز فیلیپین به ایران کاسته شد.

وزیر دارایی فیلیپین اظهار داشت با برداشته شدن تحریم‌ها علی ایران، مانیل امیدوار است بار دیگر این کشور به بزرگترین مقصد صادرات موز تازه فیلیپین تبدیل شود. 

ایران و فیلیپین روابط دیپلماتیک خود را 22 ژانویه 1964 آغاز کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار