گرگان؛

تدوین آئین نامه خدمات سلول درمانی در کشور

آئین نامه خدمات سلول درمانی تدوین واجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ دبیر ستاد فناوری سلول های بنیادی در آئین آغاز به کارنوزدهمین ستاد توسعه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در گرگان گفت: این آیین نامه تا پایان سال تدوین و اجرایی می شود.

امیرعلی حمیدیه افزود: آئین نامه های تولید مواد سلول، بافت و ژن درمانی با مشارکت سازمان غذا و دارو و 'مراکز اهدا کننده سلول بنیادی خونساز ایران اجرایی شده است.

وی ادامه داد: مهمترین برنامه های این ستاد سرمایه گذاری در حوزه های آموزش، پژؤهش، توسعه منابع انسانی، تجاری سازی تولیدات و بازازیابی و گسترش مراکز ارائه خدمات سلولی است.

حمیدیه اضافه کرد: دانشگاه ها بیش ازگذشته به بحث تولید ثروت توجه کنند و کشور برای کسب درآمد در آینده نیاز مبرم به ثروت علمی دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راهکارها بها دادن و رونق شرکت های دانش بنیان با همکاری دانشگاه های کشور است.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: بیماری های سخت و لاعلاج بار مالی سنگینی به دوش خانواده ها می گذارد و استفاده از فناوری سلول های بنیادی می تواند بسیاری از این مشکلات درمانی را برطرف کند.

تقی ریاحی افزود: انتظار داریم از روئسای دانشگاه های گلستان با فعال کردن این ظرفیت ها در در رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان کمک کنند.

مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حوزه سلول های بنیادی، سال 91 تاسییس و از سال 92 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.