مدیر کیفیت ذوب آهن اصفهان در آئین تجلیل از منتخبان کشوری و استانی در حوزه استاندارد برای سومین بار به عنوان مسؤول نمونه کنترل کیفیت استانی مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبه نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان  عباس عباس‌زاده مدیر کیفیت ذوب آهن اصفهان در آئین تجلیل از منتخبان کشوری و استانی در حوزه استاندارد برای سومین بار به عنوان مسؤول نمونه کنترل کیفیت استانی مورد تجلیل قرار گرفت.

این آیین به مناسبت روز جهانی استاندارد با حضور استاندار اصفهان، غلام‌حسین شفیعی مدیر کل استاندارد استان و تنی چند از دیگر مسؤولان نگین، برگزار شد.

رسول زرگر پور طی سخنانی در این آئین اظهار کرد: امسال روز جهانی استاندارد به جهت اهتمام به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا برای جامه عمل پوشاندن به این موضوع، استاندارد و عمل به آن می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

وی افزود: برای تبدیل کردن تهدیدها به فرصت‌ها و کاهش آسیب‌پذیری باید به این مقوله توجه ویژه‌ای داشت زیرا استاندارد رابطه تنگاتنگی با کیفیت تولید و صادرات دارد و می‌تواند نقش عمده‌ای در رضایت مشتریان داشته باشد و توجه اساسی به این موضوع رسالت جدید سازمان ملی استاندارد است.

استاندار استان اصفهان گفت: با ایجاد فضای مناسب تولید و ارتقای سطح کیفی محصولات می‌توان از هدر رفت منابع جلوگیری کرد تا محصولات با کیفیت مناسبی به دست مصرف کننده برسد؛ با این امر می‌توان از خروج ارز جلوگیری کرد و از صنعت و تولید حمایت کرده و اشتغال ایجاد کرد که این وظیفه بر دوش سازمان ملی استاندارد است.

وی اهمیت برخورداری از نشان استاندارد در محصولات تولیدی را رمز بقای تولید دانست و مطرح کرد: تولیدکنندگان نیز باید توجه داشته باشند که با ارتقای کیفی محصولات خود نه تنها مشتری مداری را رعایت کرده، بلکه به حفظ سلامت جامعه کمک شایانی می‌کنند.

غلام‌حسین شفیعی نیز در این مراسم بیان داشت: با جلوگیری از ورود کالای قاچاق می‌توان خسارت‌های زیاد وارد شده به تولید کننده را جبران کرد و محصول مورد تائید و استاندارد را به دست مصرف کننده رساند.

وی افزود: علی رغم تلاش‌های فراوان نتوانستیم اعتماد به علامت استاندارد را کامل و جامع توسط مصرف کننده جلب کنیم و این ضعف‌ها در ارائه برخی خدمات از جمله خدمات پس از فروش است.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: ضعف دستگاه‌های اجرایی در برخورد با متخلف و بازدارنده نبودن برخی قوانین باعث ترغیب تولید کنندگان محصولات بی‌کیفیت و عدم اطمینان مشتریان به تمامی محصولات ساخت داخل شده است.

شفیعی تشویق واحدهای نمونه و اعطای برخی تسهیلات به تولید کنندگان نمونه داخلی را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: با شایسته سالاری و حمایت از تولید کننده و محصولات با کیفیت، هم می‌توان مصرف کننده‌ها را راضی نگاه داشت و هم اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.

عباس عباس‌زاده نیز در حاشیه این آیین گفت: طبق سنوات هر ساله در روز استاندارد، سازمان ملی استاندارد کشور از واحدها و مسؤولان نمونه کنترل کیفیت قدردانی می‌کند و ذوب آهن اصفهان نیز با توجه کیفیت محصولات خود از جمله تجلیل شدگان بود.

وی خاطر نشان کرد: این سومین بار است که به عنوان مسؤول نمونه کنترل کیفی توسط سازمان ملی استاندارد انتخاب شدم و این نتیجه تلاش و کوشش شبانه‌روزی تمامی کارکنان و به ویژه تلاشگران کنترل کیفیت است که در حفظ و تثبیت کیفیت محصولات تلاش می‌کنند و صادرات به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس نیز نشان از مرغوبیت محصولات شرکت دارد.

مدیر کیفیت ذوب آهن تصریح کرد: با پیاده‌سازی مدیریت سیستم انرژی در سطح شرکت امیدواریم گواهینامه مربوطه را دریافت و در سال آینده واحد نمونه کشوری در استاندارد شویم.



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.