رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: 20 میلیارد ریال در شش ماه نخست امسال نذورات جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی نوریان در دیدار با شهردار کاشان، اظهار کرد: در سال جاری ساخت چهار طرح بزرگ در سامرا و نجف به این استان سپرده شده است.
وی ابراز امیدواری کرد این طرح ها که شامل هشت پله برقی و ساخت 150 چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار پیش بینی شده 16میلیارد ریال (یک میلیارد و 600 میلیون تومان) با کمک های مردمی به اتمام برسد.
نوریان افزود: با صرف اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال 150 سرویس بهداشتی در سامرا احداث و آماده بهره برداری شده است.
وی همچنین از ساخت چهار در حرم حضرت مسلم ابن عقیل خبر داد و گفت: این درها تا پایان امسال به کشور عراق ارسال خواهد شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون طرح صحن عقیله بنی هاشم (ع) با 160 هزار مترمربع در حال انجام است، افزود: ساخت صحن حضرت فاطمه (س) با 220 هزار مترمربع که بزرگترین بنای اسلامی محسوب می شود در دو مرحله به پایان رسید و هم اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.
شهردار کاشان نیز در این دیدار ولایت مداری مردم این خطه در دوره های مختلف را ستود و گفت: ارسال فرش های دستبافت و ماشینی کاشان به عتبات عالیات و ساخت صحن حضرت زهرا (س) و بازسازی بارگاه و مرقد امام عسکرین در کاظمین و سامرا با هنرمندی از مهارت معماران کاشانی نمونه ای از ولایت مداری هاست.
سید محمد ناظم رضوی با اشاره به اهدای یک قطعه زمین از طرف یکی از خیران کاشانی در 50 سال قبل، افزود: با کمک های آیت الله سیستانی مقدمه های واگذاری این زمین به شهرداری کاشان فراهم شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی زائر سرا در جوار بارگاه نورانی حضرت امام حسین(ع) خواهیم بود.
وی همچنین از همکاری شهرداری کاشان با شهرداری تهران در کربلا خبر داد و اظهار کرد: شهرداری کاشان در خیابان اطراف استانداری کربلا وظیفه تنظیف و جمع آوری زباله را در روز اربعین حسینی بر عهده خواهد داشت.
فرماندار کاشان نیز در این آیین باتاکید بر همگرایی بیشتر کمک های مردمی به عتبات عالیات، گفت: با توجه به فضای عمومی شهر کمک های غیر متمرکز از این پس با انسجام و با هدفمندی بیشتری به عتبات فرستاده می شود.
حمیدرضا مومنیان به نقش شیعه در نجف و کربلا پرداخت و افزود: نسخ خطی و مکتوبات و آثار هنری زیادی از شیعه در این دو شهرباقیمانده است و باتوجه به ارزش و قدمت این آثار لازم است این مکتوبات در موزه ای نگهداری شود.
در این نشست با حکم رئیس ستاد بازسازی استان اصفهان سید محمد ناظم رضوی، شهردار کاشان مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کاشان شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.