12 کشته و زخمی در پی انفجار بمبی در مصر

در پی انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در استان سینای شمالی مصر، دست‌کم 4 نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت کشور مصر اعلام کرد در خشونت‌های روز جمعه در استان سینای شمالی، دست‌کم چهار نفر از جمله دو مامور پلیس کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند. 

وزارت کشور مصر با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد مهاجمان مسلح نا‌شناس بمبی کنار جاده‌ای در مسیر حرکت خودروی تانکر آب متعلق به پلیس مصر در شهر عریش مرکز استان سینای شمالی منفجر کردند. 

 وزارت کشور مصر افزود دو مامور پلیس بر اثر این انفجار کشته شدند و یک نفر زخمی شد. 

 در پی این انفجار، نیروهای پلیس عملیات جستجو برای شناسایی و بازداشت عاملان حمله را آغاز کردند. 

 منابع امنیتی در استان سینای شمالی در مجاورت فلسطین اشغالی و نوار غزه اعلام کردند در درگیری‌های روز جمعه بین نیروهای امنیتی و عناصر تروریستی نیز دست کم دو غیر نظامی کشته و هفت نفر زخمی شدند. 

منابع امنیتی گفتند عناصر تروریستی چند گلوله خمپاره به طرف دو خانه مسکونی در دو روستا در شهر مرزی رفح شلیک کردند و دو غیر نظامی (یک زن و یک مرد) بر اثر این حمله کشته و چهار نفر زخمی شدند. 

 منابع امنیتی تاکید کردند سه غیر نظامی دیگر (یک مرد و دو زن) نیز بر اثر انفجار بمب در شهر رفح زخمی شدند. 

 در بیش از سه سال گذشته افراد مسلح حملات نظامی خود را علیه مواضع ارتش و پلیس مصر به ویژه در استان سینای شمالی تشدیدکرده‌اند. 

درگیری‌ها و انفجار‌ها در مناطق مختلف مصر در سه سال گذشته و از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر شدت یافته است و در این درگیری‌ها صد‌ها نفرکشته شدند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار