یک نظرسنجی: صهیونیست ها به شدت کلینتون را به ترامپ ترجیح می دهند

یک نظرسنجی نشان داد صهیونیست های آمریکایی نامزد دموکرات ها را به نامزد جمهوری خواهان ترجیح می دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، براساس یک نظرسنجی جدید، بسیاری از صهیونیست ها ترجیح می دهند هیلاری کلینتون رئیس جمهور آمریکا شود.

در یک نظرسنجی جدید از یهودیان صهیونیست ساکن آمریکا پرسیده شد کدام نامزد انتخاباتی را ترجیح می دهند. در این نظرسنجی، 42 درصد رأی دهندگان اعلام کردند کلینتون گزینه مناسب تری برای ریاست جمهوری آمریکا است. در عین حال، تنها 24 درصد ترامپ را مناسب ریاست جمهوری دانستند. 

پیش از این صهیونیست ها تمایل بیشتری به نامزد جمهوری خواهان نشان داده بودند؛ اما این نظرسنجی نشان از تغییر موضع آنها دارد. درواقع، رژیم صهیونیستی نمی خواهد یک دموکرات وارد کاخ سفید شود.

اما هیلاری کلینتون یک فرد کاملا شناخته شده برای صهیونیست ها است. نام کلینتون و خانواده او یادآور دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و رفتار بسیار دوستانه وی با اسرائیل است. صهیونیست ها معتقدند بیل کلینتون رئیس جمهوری بود که رفتار دوستانه ای با اسرائیل داشت. بنابراین، رفتار هیلاری کلینتون نیز با صهیونیست ها دوستانه خواهد بود.

ترامپ در جذب آرای یهودیان آمریکایی با مشکل مواجه است. پس از حمایت رئیس سابق سازمان «کو کلاکس کلان» و نازی های آمریکا از ترامپ، صهیونیست ها نسبت به وی بی تمایل شدند. صهیونیست ها حامی نامزدی هستند که قابل پیش بینی باشد. آنها می خواهند بدانند رفتار رئیس جمهور بعدی آمریکا در قبال اسرائیل چه خواهد بود؛ اما ترامپ یک فرد غیر قابل پیش بینی و غیر قابل اعتماد برای صهیونیست ها است.

اسرائیل حدود 200 هزار رأی دهنده واجد شرایط در آمریکا دارد. حدود 600 نفر از این تعداد در این نظرسنجی شرکت کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار