همدان؛

افزایش 98 درصدی صادرات کالا از گمرک ملایر

سرپرست گمرک ملایر از افزایش 98 درصدی صادرات کالا از طریق گمرک این شهرستان در نیمه نخست امسال خبر داد.

افزایش 98 درصدی صادرات کالا از گمرک ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی مرآتی  اظهار داشت: هم اکنون شهرستان ملایر به عنوان دومین شهرستان استان بعد از همدان دارای گمرک بوده و صادرات بسیاری از محصولات صادراتی از طریق گمرک ملایر انجام می‌شود.

وی با اشاره به صدور سالانه بیش از 300 هزار تن محصول صادراتی از طریق گمرک ملایر افزود: این محصولات به بیش از 20 کشور صادر می‌شود.

سرپرست گمرک ملایر از رشد 98 درصدی صادرات کالا از طریق گمرک ملایر در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد و افزود: در این مدت 143 هزار تن انواع کالا از گمرک ملایر صادر شده است.

وی ارزش دلاری این کالاها را 22 میلیون و 291 هزار دلار و ارزش ریالی آن را نیز 685 میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: میزان صادرات کالا از نظر دلاری 39 درصد و از نظر ریالی نیز 48 درصد رشد داشته است.

مرآتی تصریح کرد: انواع کشمش، لبنیات، کلینیکر، سیمان، پارافین جامد، وازلین صنعتی و بهداشتی، ترشیجات، خیارشور و... صادر شده که بیشترین میزان صادرات مربوط به کشمش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: محصولات ملایر به کشورهای عراق، اردن، کویت، قزاقستان، لبنان، عمان، پاکستان، ارمنستان، سوریه، اتریش، چک، آلمان، اسپانیا، رومانی، اسلواکی و اکراین صادر شده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.