مشهد؛

پدافند غیر عامل ، راه مقابله با جنگ نرم و مرگ خاموش

مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی گفت: پدافند غیر عامل بیو تروریسم در این حوزه در سال گذشته توانست تهدید بیماری های نوپدید را دفع کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی فروزان در نشست مطبوعاتی هفته پدافند غیر عامل گفت : طرح جامع پدافند غیر عامل استان برای اولین بار به تصویب رسید و هم اکنون در حال اجراست.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری 16 راهبرد اساسی در پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی به تصویب رسیده است افزود : مبحث 21 قانون ملی مقررات ساختمان و قانون 215 برنامه توسعه پنجم جز اهداف اصلی پدافند غیر عامل می باشد این با توجه به ضرورت کنترل و مدیریت بحران مواقع خطر کلیه پروژه های عمرانی و طرح های هادی روستایی باید دارای تاییدیه پیوست پدافند غیر عامل باشد.

مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی تصریح کرد :در یک اقدام دیگر ممیزی مولدهای برق بیمارستانهای شهر مشهد را بررسی کردیم که از 30 بیمارستان ،7 بیمارستان نمره 100 % قبولی را کسب کردند و باقی آنها در مدت زمان داده شده ژنراتورهای برق خود را تقویت کرد و به ممیزی رساند.

فروزان گفت :در هفته پدافند غیر عامل از 2-8 آبان رزمایش های قطع برق، گروگان گیری، قطع گاز را برگزارخواهیم کرد.

وی آموزش امداد و نجات، نظارت بر کارخانجات و مواد اولیه، تامین اقلام مورد نیاز مردم را ازدیگر فعالیت های پدافند غیر عامل در این هفته اعلام کرد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.