اصفهان؛

خدمت رسانی کاروان های سلامت به روستاییان اصفهان

کاروان‌های سلامت به 2 هزار و 200 نفرازروستائیان اصفهان خدمات درمانی ارائه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون داوطلبان هلال احمر اصفهان گفت: امسال ۱۷ کاروان متشکل از ۴۵ پزشک به روستاهای محروم استان اصفهان اعزام شدند .

علیرضا سلیمی افزود: با همت خیران و داوطلبان جمعیت هلال احمر برای رفع نیاز افراد نیازمند برنامه‌هایی مانند کاروان سلامت اجرا شد .

وی با اشاره به مراحل اعزام کاروان‌های سلامت بیان کرد: مرحله نخست شامل نیازسنجی و تعیین کردن روستاهای هدف ، مشخص کردن جمعیت هدف، تفکیک گروه‌های سنی، تعیین نیازها و اولویت‌بندی است .

معاون داوطلبان هلال احمر اصفهان افزود :در مرحله دوم نیز برای تامین آمبولانس، اتوبوس بیمارستانی، خودروی حمل دارو، بسته‌های اهدائی خیران و تامین خودروهای ویژه مناطق صعب العبور برنامه‌ریزی و سازماندهی شد .

علیرضا سلیمی هماهنگی با داوطلبان برای حضور کادر درمانی شامل پزشکان متخصص، تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز، حضور کارشناسان ارتوپدی و توانبخشی، ارائه آموزش‌های بهداشتی، آموزش کمک‌های اولیه امداد و اهدا سبدهای غذایی و پوشاک را از دیگر بر نامه های این طرح اعلام کرد .

این کاروان برای نخستین بار در سال 79 در روستای محمدیه شهرستان شهرضا اجرا شد و این طرح به عنوان طرح برتر کشور معرفی و در استان‌های کشور هم اجرا شد .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار