بهره برداری از طولانی ترین خط انتقال برق ایران

مجری طرح‌های انتقال نیرو شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی از آغاز بهره‌برداری خط 400 کیلوولت گتوند- مهر شازند به عنوان طولانی‌ترین خط سراسری انتقال نیرو کشور خبر داد.

طولانی‌ترین خط سراسری انتقال برق کشور به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مهران گلابکش مجری طرح‌های انتقال نیرو شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی  ،گفت: خط گتوند-مهر شازند، طولانی‌ترین خط کشور است که با تکیه بر ساخت داخل و عبور از صعب العبورترین مسیرها همچون قله‌ها و دره‌های مناطق کوهستانی کشور و همچنین مناطق صنعتی و کشاورزی در استان‌های خوزستان، لرستان و مرکزی احداث شده است.

وی با بیان اینکه این خط انتقال به طورت کامل توسط پیمانکاران ایرانی طراحی و اجرا شده است گفت: خط 400 کیلوولت گتوند-مهر شازند باعث افزایش پایداری شبکه و تبادل انرژی بین جنوب و مرکز کشور می‌شود.

گلابکش هزینه اجرای این طرح بزرگ را 1100 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 316 کیلومتر از این کریدور سراسری به صورت تک مداره و 6 کیلومتر آن نیز به صورت دو مداره اجرا شده است.

وی اظهار داشت: این خط شامل 825 برج فلزی تک مداره و 23 برج دو مداره می‌شود؛ علاوه بر آن نیز دو پست انتقال برق 400 کیلوولت سدو نیروگاه گتوندعلیا در ابتدا و پست 400.230 کلوولت مهر شازند در انهای این کریدور قرار دارد.

مجری طرح‌های انتقال نیرو شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح بزرگ گفت: هدف از اجرای خط انتقال 400 کیلوولت گتوند-مهر شازند تبادل انرژی و ارتباط شبکه برق جنوب غرب با مرکز به منظور تثبیت پایداری شبکه سراسری است.

وی در پایان گفت: این خط انتقال از سه استان بزرگ کشور با وجود معارضین و تنوع اقلیمی بسیار سخت ساخته شده و ظرفیت انتقال 520 مگاوات توان را دارد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار