انتظارات جامعه فرهنگیان از وزیر احتمالی آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری مطالبات فرهنگیان و شفاف‌سازی در نوع عملکرد صندوق ذخیره را ضروری خواند.

فریده اولادقباد عضو شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: رئیس جمهور در انتخاب وزیر باید فردی توانمند، کارآمد، فعال و با‌سابقه درخشان را در آموزش و پرورش که پاسخگوی مطالبات فرهنگیان باشد، بکار گیرد. 

وی ادامه داد: اصلاح بنیادی و ساختاری و همچنین کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسیدگی به مشکلات عدیده از جمله حذف سیاست‌زدگی از آموزش و پرورش و شایسته سالاری در انتصابات را ضروری دانست و عنوان کرد: بکارگیری جوانان و زنان در عرصه ‌های مدیریتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و از بازنشستگان توانمند و باتجربه به عنوان اتاق فکر استفاده شود.

اولادقباد پرداخت به موقع سرانه مدارس متناسب با نیازها و هوشمندسازی با الویت مناطق محروم را از مهم‌ترین موارد انتظار برشمرد و بیان کرد: لزوم تغییر دیدگاه نسبت به آموزش و پرورش از مصرفی بودن به مولد بودن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که این دستگاه آموزشی نیروی انسانی جامعه را تربیت می‌کند. 

وی مهم‌ترین نکته را اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری به ویژه در بند 68 و 125 دانست و اضافه کرد: پرداخت پاداش پایان خدمت و معوقات فرهنگیان، ایجاد بیمه تکمیلی کارآمد و پاسخگو برای شاغلان و بازنشستگان فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد. 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: رسیدگی، تعیین وضعیت ،تغییر ساختار  و شفاف سازی در میزان دارایی‌های این صندوق باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیگیر مسائل مربوط به صندوق ذخیره ذخیره است، ادامه داد: مسائل مطرح شده در این صندوق صرفا مربوط به مدیر عامل سابق‌ آن نبوده و برای بررسی عملکرد در آن نیاز به ورود کارشناسان حقوقی است تا واکاوی دقیقی از اتفاقات داشته و در نهایت خروجی شفاف از ارزیابی‌ها به جامعه فرهنگیان ارائه دهیم. 

اولادقباد بیان کرد: اعطای تسهیلات از محل درآمدهای صندوق در صورت عملکرد مثبت از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: پیگیری انتقال حقوق و دستمزد فرهنگیان و احداث بانکی قرض‌الحسنه با کارمزد پایین برای این قشر باید مورد توجه قرار گرفته و گردش مالی سالانه قریب به 28 هزار میلیارد ریال فرهنگیان در این بانک به کار گرفته شود. 

وی بیان کرد: لزوم حذف بخشنامه ممنوعیت ادامه تحصیل بیش از 1 باراز موارد مورد توجه بوده چرا که دانش آموزان باید طبق دانش روزتعلیم داده شوند.
اولادقباد پیرامون طرح رتبه بندی  اظهار داشت: لزوم اجرای این طرح برای بازنشستگان از دیگر اقداماتی است که باید عملیاتی شود. 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش توجه به حقوق دانش آموزان ، تامین امکانات تحصیلی مناسب و همچنین تاکید بر آموزش رایگان را از دیگر انتظارات جامعه فرهنگیان بر شمرد. 

عملکرد نامناسب تیم رسانه‌ای فانی

اولادقباد عنوان کرد: رسانه ملی نیز نقش مهمی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش داشته و با توجه به اینکه این نهاد آموزشی متولی اصلی تعلیم و تربیت در کشور به شمار می‌رود لذا هویت بخشی به آن در رسانه‌ها اهمیت به سزایی پیدا می‌کند.

وی پیرامون عملکرد فانی در دوران وزارتش اظهار داشت: چنانچه تیم اطلاع رسانی و فعالیت در برخی از حوزه‌های ستادی بیشتر بود اقدامات فانی بازتاب بهتری داشت.

اولادقباد در مورد گزینه‌های احتمالی وزارت آموزش و پرورش نیز یادآور شد:‌ بر اساس اخبار رسیده نجفی و دانش آشتیانی جزو گزینه‌های وزارت هستند و با توجه به اینکه هر دو از تجربیات و تخصص ارزشمندی در حوزه آموزش و پرورش برخوردارند لذامی توانند گزینه هایی مناسب برای این وزارتخانه باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار