رئیس فراکسیون حزب لیکود خواستار شد؛

لغو تابعیت رئیس سازمان «بتسلیم» به علت مخالفت با شهرک سازی اسرائیلی ها

رئیس فراکسیون حزب لیکود در کنست رژیم صهیونیستی خواستار لغو تابعیت اسرائیلی رئیس سازمان «بتسلیم» شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس فراکسیون حزب لیکود در کنست رژیم صهیونیستی خواستار لغو تابعیت اسرائیلی رئیس سازمان «بتسلیم» به علت اقدام وی به محکوم کردن شهرک سازی این رژیم در سازمان ملل متحد شد.

« دیوید بیتان» در گفتگو با شبکه دو تلویزیون اسرائیل گفت: راه های قانونی را برای لغو تابعیت «حجای العاد» رئیس سازمان بتسلیم بررسی می کند.

العاد هفته گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین شرکت کرد و از 49 سال «ظلم به نام اشغالگری اسرائیل و سیطره اسرائیل بر زندگی فلسطینی ها در غزه و کرانه باختری و شرق قدس سخن گفت.

وی همچنین خواستار اقدام قاطع بین المللی برای متوقف کردن شهرک سازی اسرائیلی شد.

بیتان گفت: عملکرد العاد در شورای امنیت که در آن از اعضای این شورا خواست تدابیری علیه اسرائیل اتخاذ کنند تخلف آشکار شهروند اسرائیلی علیه کشورش محسوب می شود. بنابراین باید چنین شخصی به دنبال تابعیت دیگری باشد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و رئیس حزب لیکود نیز سخنان العاد را «اقدامی ضداسرائیلی» توصیف و در صفحه فیسبوک خود نوشت: این رفتاری ناشایست بود. وی سازمان بتسلیم را منزوی و دچار توهم توصیف کرد.

تحلیلگران می گویند بخت بیتان برای سلب تابعیت العاد بسیار اندک است زیرا بر اساس قوانین اسرائیل، لغو تابعیت صرفا در صورت ارتکاب اقدام تروریستی و خیانت و جاسوسی امکان پذیر است.

العاد در صفحه توییتر خود نوشت: بتسلیم و اسرائیلی هایی که از آن حمایت می کنند وحشت زده نخواهند شد. به مدت حدود 50 سال فلسطینی ها از داشتن تابعیت و حقوق محروم شدند. اکنون رئیس فراکسیون لیکود خواستار سلب تابعیت من شده است زیرا من در شورای امنیت علیه اشغالگری سخن گفتم.

نتانیاهو اکنون افراطی ترین کابینه در اسرائیل را اداره می کند و بسیاری از وزیران این کابینه با تشکیل کشور فلسطین مخالف هستند.  




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار