جلسه شورای هماهنگی مدارس غیردولتی استان زنجان با موضوع طرح نظارت جامع ویژه ی این مدارس تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علی بیات ، رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان در ابتدای این جلسه ، با اشاره به نقش و جایگاه شورای هماهنگی مدارس غیردولتی در ارتقای کمی و کیفی شاخص های آموزشی در مدارس غیردولتی گفت: شورای هماهنگی مغز متفکر و بازوی اجرایی اداره مدارس غیردولتی در توسعه مشارکت های مردمی است.

بیات با اشاره به تدوین بانک اطلاعاتی معلمان مدارس غیردولتی گفت : در این بانک اطلاعاتی مشخصات کامل نیروهای شاغل در مدارس غیردولتی از جمله وضعیت بیمه و دستمزد معلمان این مدارس تدوین و جمع آوری می شود.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس در هر سه دوره تحصیلی برای دبیران آزاد مدارس غیردولتی خبر داد و گفت : این جشنواره با هدف معرفی شیوه های جدید تدریس، ایجاد رقابت علمی و ایجاد نشاط و پویایی علمی در بین معلمان برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح نظارت جامع و طراحی سامانه جامع نظارت بر مدارس غیردولتی گفت : این سامانه در چهار سطح تعریف شده است که سطح اول، سطح موسس است و به نوعی سطح خودارزیابی موسسان است. سطح دوم، سطح منطقه است و اطلاعات موسس توسط ارزیابان ما در مناطق بررسی و صحت و سقم آن مشخص می شود، سطح سوم سطح ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و سطح آخر مربوط به وزارت متبوع است.

علی بیات رییس اداره ی مدارس غیر دولتی و توسعه ی مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان با اشاره به هشت محور نظارتی بر مدارس غیردولتی اظهار کرد: ضوابط تاسیس، بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد، فضا و تجهیزات، شرایط ثبت نام، شهریه، امور اداری، امور مالی و برنامه ریزی تربیتی از این جمله هستند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی ویژه مدارس غیردولتی گفت : در این کارگاه ها سعی می شود آخرین یافته های حوزه تعلیم و تربیت به اشتراک گذاشته شود ضمن اینکه کارگاه های درس پژوهی نیز برای معلمان برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پیرامون مسایل مختلف آموزشی و اداری مدارس غیردولتی پرداختند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.