اراک ؛

احیای واحدهای صنعتی استان مرکزی در برنامه کاری دولت یازدهم

رئیس جمهور در جمع مردم پرشور استان مرکزی در ورزشگاه 5 مرداد اراک گفت :احیای واحدهای صنعتی استان مرکزی در برنامه کاری دولت یازدهم قرار دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ حجت الاسلام والمسلمین روحانی در جمع پرشور مردم استان مرکزی در اراک با اشاره به اینکه استان مرکزی زیربنای تحرک صنعتی کشور است گفت : 50 سال است که این استان به عنوان بزرگترین مرکز صنعتی کشور مطرح است و امروز دولت یازدهم همه تلاش خود را برای احیای واحد های صنعتی استان مرکزی و شهرستان اراک در کنار واحد های صنعتی کشور به کار خواهد گرفت .
وی افزود : این استان با واحد های صنعتی فراوان در شرایطی قرار دارد که ما می توانیم به صنعت استان مرکزی به عنوان چرخ اصلی صنعت کشور ببالیم .
دکتر روحانی اضافه کرد: در  شهر اراک 893 واحد صنعتی وجود دارد که 648 واحد ان فعال است و 49 واحد نیمه فعال است و 176 واحد هم غیر فعال است که عمدتا مربوط به دولت قبل است .
رئیس جمهور افزود در سال 95 واحد های صنعتی کشور را به حرکت در می آوریم .
وی ادامه داد امروز مشکل اصلی جامعه عدم رونق اقتصادی و بیکاری نسل جوان به ویژه تحصیل کرده ها است .
دکتر روحانی افزود : ما ملتی هستیم که قدردان امام (ره) ، راه امام و پاسدار خوبی برای عزت و آزادگی و اسلامی که اسلام سیاسی و اسلام حاکمیتی که امام برای ما فراهم کرد هستیم.
 رئیس جمهور افزود: این روزها مصادف هست با سالروز شهادت فرزند امام آیت الله مصطفی خمینی که در سال 56 شهادت او موج بزرگی را در صفوف مبارزین به وجود آورد و شرایط را برای پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کرد .
دکتر حسن روحانی گفت: بعد از سالها خاموشی صدای رسا ی بلند مردم در سراسر کشور در مراسم بزرگداشت آن عالم فرهیخته به گوش جهانیان رسید و انقلاب در مسیر سرعت خود برای پیروزی قرار گرفت.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از حضور در استان مرکزی و زادگام امام راحل گفت :شور و شوق و مهمان نوازی مردم عزیز و جوانان غیور در خیابان های این شهر نشان از عشق مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و حمایت مردم از دولت منتخب و خدمت گزار خود می باشد .
دکتر روحانی استان مرکزی را استان سرزمین طلوع آفتاب قرون اخیر و زادگاه آن مرد استثنایی تاریخ و استانی که بر سر همه ملت ایران و کل مسلمانان منت دارد عنوان کرد و اضافه کرد : فرزندی در استان مرکزی تربیت شد که توانست پرچم عزت و آزادگی ملت ایران را در شرایط تاریک استبداد و استعمار را برافراشت و مردم را به شکوه و آزادگی برساند .
دکتر روحانی همچنین به بحث آلودگی هوای استان مرکزی اشاره کرد و گفت : مصوب کرده ایم تا آند سازی آلومینیوم اراک به خارج از شهر اراک منتقل شود . 
رئیس جمهور گفت: تلاش ما برای باز کردن زنجیر از دست و پای اقتصاد کشور و ایجاد شرایط مناسب برای رونق اقتصادی است .
دکتر روحانی افزود: برجام به معنای احقاق حقوق ملت ایران و برای صادر کردن آب سنگین اراک بود وی ادامه داد : برجام به معنای این است که در دنیای امروز آزادانه گاز ، نفت و محصولات پتروشیمی را به جهان صادر کنیم و ایا کسی در جهان و کشور هست که از احقاق حقوق و آزادی تجارت ، و باز شدن راه برای صادرات تولیدات صنعت و کشاورزی ، و لغو شش هزار قطعنامه علیه کشور خوشحال نباشد .
وی برجام را پیروزی ملت ایران و سیاست و تدبیر مقام معظم رهبری و مقاومت دوازده ساله ملت ایران در مقابل تحریم های نابجا دانست و گفت : تمام سفرهایی که برای برجام صورت می یگرد برای عظمت و سربلندی کشور ورونق تجاری ، اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی در ایران و بالا بردن آمار تکنولوژی نوین در کشور است .
دکتر روحانی گفت: استان مرکزی با وجود واحدهای صنعتی فراوان در شرایطی قرار دارد که به عنوان چرخ اصلی صنعت کشور به خود می بالد و فقط در شهرستانن اراک هشتصد و نودوسه واحد صنعتی دارد که ششصدو چهل و هشت واحد آن فعال ، شصت و نه واحد نیمه فعال و مابقی غیر فعال است که تلاش بر این است که واحدهای صنعتی را به رونق اقتصادی برسانیم .
روحانی معضل اصلی کشور و عدم رونق اقتصادی و بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت برای اشتغال نسل جوان راهی جز رونق اقتصادی نداریم و سال نودو پنج سال رونق اقتصادی است و من این وعده را از آغاز سال به مردم دادم.
او افزود: برنامه من این است که برای دست یابی و رشد اقتصادی پنج درصد تلاش کنیم و امسال هفت هزار و پانصد واحد صنعتی کوچک و متوسط را از طریق تسهیلات بانکی فعال خواهیم کرد .
روحانی تصریح کرد : آمار خوشحال کننده این است که تا تاریخ بیست و هفت مهر ماه دوازده هزار و پانصد و بیست و پنج واحد تولیدی با حدود نه هزار میلیاردو صد و نود میلیون تومان تسهیلات از بانکها توانستند حرکت خود را آغاز کنند و این به عنوان یک حرکت بزرگ اقتصادی در کشور است و این رقم تا پایان سال اضافه خواهد شد .
وی با بیان اینکه باید عظمت ایران عزیزمان را بیش از گذشته بیافرینیم در مورد استان مرکزی یادآور شد : استان مرکزی استان عالمان و فرهیختگان و شخصیت های بزرگ مانند امیر کبیر ، علامه نراقی ، آیت الله اراکی، قائم مقام فراهانی، دکتر قریب و دکتر حسابی و دلاوری هایی که در دوران دفاع مقدس برای کشورشان ایستادگی و مقاومت کردند و توانستند کشور را در مقابل دشمنان حراست و حفاظت کنند .
انتهای پیام / ف

  
برچسب ها: اراک ، روحانی ، استان ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.