چاووش‌اوغلو: اگر لازم باشد نیروهای ویژه ترکیه در عملیات موصل شرکت می‌کنند

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر مواضع تجاوزکارانه آنکارا، تاکید کرد اگر لازم باشد نیروهای ویژه این کشور در عملیات آزادسازی موصل با نیروهای محلی همکاری می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، به شبه‌نظامیان کرد شمال سوریه هشدار داد. 

وی گفت: چنانچه عناصر «پ ی د - ی پ گ» به مناطق خود عقب نشینی نکنند و همچنان به حمله به ارتش آزاد سوریه ادامه دهند، ترکیه نیز اقداماتی را که لازم بداند، انجام خواهد داد. 

وزیر خارجه ترکیه مدعی شد: به نظر می‌رسد هدف این گروه مبارزه با گروه نیست.

چاووش اوغلو با تاکید بر اینکه بار‌ها تاکید کرده‌ایم که به اجازه تشکیل کوریدور «تروریسم» را در شمال سوریه نخواهیم داد، گفت: اگر این گروه درست رفتار نکند، آنچه لازم باشد، انجام خواهیم داد. 

وی گفت: ترکیه عضو ائتلاف بین المللی در سوریه است. در عراق نیز ما در درون ائتلاف هستیم. نیروی هوایی ما در ائتلاف بین المللی حضور دارد. 

وزیر خارجه ترکیه گفت: فرماندهان نظامی در اینباره که چه زمانی، کجا و چگونه عملیات اجرا شود، تصمیم خواهند گرفت. 

چاووش‌اوغلو درباره نیروهای موسوم به محافظان نینوا نیز گفت: این نیرو‌ها از نیروهای بومی منطقه موصل هستند. باید پس از پاکسازی موصل از داعش برای تامین امنیت موصل از این نیرو‌ها استفاده شود.  آنان اکنون به صورت موثر در عملیات حضور دارند. 

وی درباره عملیات زمینی در موصل گفت: عملیات زمینی را در موصل بجای گروه‌های مختلف باید ارتش این کشور اداره کند. اکنون نیروهای پیشمرگان و نیروهای محافظان نینوا، که ما آموزش داده‌ایم، و برخی دیگر از نیرو‌ها حضور دارند. در مرحله کنونی مشارکت ترکیه و یا دیگر کشور‌ها در عملیات زمینی مطرح نیست. واحدهای توپخانه آمریکا حملاتی را انجام داده‌اند. 

وزیر خارجه ترکیه گفت: نیروهای ویژه ترکیه در صورت لزوم برای کمک به نیروهای محلی در عملیات شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار