اصفهان؛

ارائه سند رسمي بهادار از سوي دولت براي اجرای طرح هاي عمراني شهر

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: به دليل اينكه دولت در راستاي تحقق بودجه ريالي خود موفق نبوده، از اين رو تصميم گرفته كه با سند هاي بهادار بدهي طلبكاران را پرداخت کند تا طرح های شهری اجرا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ندا واشياني پور در نشست خبري در جمع خبرنگاران اظهار كرد: به دليل عدم تحقق نقدينگي ريالي مورد نياز دولت برای انجام تعهدات خود در بودجه سال 95 دولت تصميم گرفت تا اين مبالغ را به صورت سند رسمي بهادار در خصوص تائيد مطالبه از دولت منتشر و به پيمانكاران و طلبكاران طرح هاي عمراني تحويل دهد.

وي افزود: اين سند که به نام "اسناد خزانه" معروف است در معامله فرابورس قابل استفاده می باشد بر این اساس با تحويل اين اسناد به بازارهاي فرابورس پيمانكاران مي توانند به وجوهات ريالي خود دست يابند.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان از كمك 118 ميلياردي دولت به قطار شهري اصفهان خبر داد و گفت: 20 ميليارد تومان از كل اين مبلغ در مرحله اول به صورت اسناد خزانه به شهرداري اصفهان محول مي شود كه شهرداري نيز به پيمانكاران خود اين مبلغ را خواهد داد.

واشياني پور تصريح كرد: از آنجا كه بين مبلغ اسمي اسناد خزانه و قيمت معامله آن در فرابورس ممكن است تفاوت قيمت وجود داشته باشد، شهرداري قبول اسناد خزانه و تقبل مابه التفاوت آنرا در قالب لايحه اي به شورا ارائه كرد كه مورد تصويب قرار گرفت.

وي، به تحقق درآمدهاي پيش بيني شده شهرداري در بودجه سال 95 اشاره كرد و گفت: بسياري از درآمدهای نقدي و ريالي محقق نشده اما درآمدهاي غيرنقدي مانند دريافت ملك و زمين نيز بيش از مبلغ پيش بيني شده تحقق یافته است.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان، ادامه داد: از اين رو براي عدم توقف پروژه هاي شهري، شهرداري قراردادي با شركت سرمايه گذاري شهر آتيه منعقد كرده است و طبق آن اين شركت هزينه هاي ريالي پروژه ها را پرداخت و در قبال آن نيز شهرداري 50 درصد از مبلغ را به صورت املاك، 20 درصد را به صورت نقدي و 30 درصد را به صورت تسهيلات بانكي به پيمانكاران ارائه مي كند.

وي با بيان اينكه ورودي شهرها نشان دهنده هويت و فرهنگ آن شهر است، اعلام كرد: ورودي هاي شهر به لحاظ اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي مورد توجه مردم خواهد بود از این رو با توجه به وضعیت نامناسب ورودی ها درصدد اصلاح این مکانها هستیم.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان، گفت: در لايحه بودجه سال 95 شهرداري، براي رسيدگي به اين ورودي ها 5 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

واشياني پور با بيان اينكه، شهر اصفهان داراي 11 ورودي است، اعلام كرد: 4 ورودي در اولويت ساماندهي و اجراي نما هستند كه اين پروژه ها در حال اجرا است.

وي گفت: ورودي هايي كه در مناطق 4، 6، 7، 10، 12 و 15 وجود دارند، دارای ردیف بودجه ای هستند.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان، گفت كه البته نام هر ورودي بنا به مجاورت آن با مراكز آن محدوده نامگذاري خواهند شد؛ مانند ورودي شمال اصفهان كه با دانشگاه صنعتي مجاورت دارد و به نام ورودي علم و فناوري معرفي خواهد شد.

واشياني تصريح كرد: در مورد ورودي هايي كه در مجاورت با شهرهاي ديگر هستند، بايد هم افزايي و تعامل مناسبي صورت گيرد.

وي در خصوص ساير لوايح ارسالي به شوراي شهر، افزود: لايحه به همراه توافقنامه تنظيمي با شركت سرمايه گذاري شهر آتيه با سقف مبلغ 2 هزار ميليارد ريال جهت اجراي پروژه هاي شهرداري اصفهان و لايحه پيشنهادي خريد 13 ميليارد ريال سيمان(هر تن يك ميليارد و 55 ميليون ريال) توسط سازمان عمران شهرداري اصفهان از كارخانه سيمان اردستان به صورت 30 درصد نقد و مابقي غير نقد به تصويب رسيد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان، همچنين از لايحه به همراه تفريغ بودجه و گزارشات مالي سال 94 سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان و همچنين لايحه اي به همراه تفريغ بودجه و گزارشات نهايي سال 94 سازمان مديريت و پسماند خبرداد و گفت كه اين لايحه، با تاكيد بر مبنا قرار دادن قيمت تمام شده براي خريد خدمات و فروش فرآورده هاي توليدي به تصويب اعضاي شوراي شهر رسيد.

واشياني پور در ادامه با اشاره به نصب پلاک های یکسان شهری افزود: نصب پلاك هاي يكسان شهري يكي از دغدغه هاي شوراي شهر است و در خصوص اين مسائل با سازمان زيبا سازي و مدير كل پست استان اصفهان هماهنگي هاي لازم صورت گرفته و تا پايان سال 95 مشكلات آدرس و پلاك مرتفع خواهد شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.