قزوین ؛

ایجاد بیش از پنج هزار شغل جدید در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از ایجاد بیش از ۵ هزار و ۸۵۳ شغل جدید در نیمه اول امسال خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مسعود بابایی در جلسه کارگروه اشتغال استان گفت:شغل های ایجاد شده بیشتر در زمینه بخش کشاورزی و صنعت است .

وی افزود : برای اولین بار در کشور نرخ بیکاری استان به کمتر از نرخ کشور رسید که این کار با تلاش همه دستگاههای اجرایی حاصل شده است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سامانه رصد بیشترین اشتغال باهشت هزار و ۱۱۷ فقره در شهرستان قزوین ایجاد شده و در این میان جهاد کشاورزی بادو هزار و ۸۳۱ مورد و صنعت با دو هزار و ۶۰۵شغل بیشترین فعالیت را داشته اند.

ازمجموع ۱۴ مصوبه جلسات کارگروه اشتغال تاکنون ۵ مصوبه اجرایی شده و ۹ مصوبه درحال اجراست.

وی در ادامه تعداد بیمه شدگان اجباری را تا پایان مردادماه ر ۱۵۲ هزار و ۲۳۱ نفر اعلام کرد .

نیازعلی ابراهمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت: امسال قرار است در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوش آبیاری مدرن قرار گیرد که تاکنون ۳ هزار هکتار آغاز شده و دو هزار هکتار در مرحله تفاهم نامه است.

وی افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید با کمک بخش خصوصی، کشاورزان و حمایت دولت آن را عملیاتی کنیم.

ابراهیمی پاک یادآورشد: با اجرای این طرح می توان امیدوار بود ضمن افزایش میزان عملکرد در واحد سطح مدیریت منابع آبی نیز محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار