ایلام؛

اختصاص اعتبار ویژه اربعین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یک میلیارد ریال اعتبار ویژه به منظور خدمات دهی بهتر به زائران اربعین به این اداره کل اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به دیدارش با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : این دیدار با هدف بررسی اقدام ها صورت گرفته و برنامه ریزی برای مشارکت مناسب در برگزاری راهپیمایی اربعین انجام شد.

وی افزود: علاوه بر این اعتبار اختصاص یافته 200 هزار نقشه راهنمای زائران و همچنین روپوش مخصوص خادمان زوار از طرف سازمان میراث فرهنگی در اختیار استان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد : با توجه به اینکه مرز بین المللی مهران مهمترین، نزدیک ترین و امن ترین گذرگاه تردد عتبات عالیات است و بیشترین حجم تردد زائران نیز از این مرز انجام می شود بنابراین استان نقش ویژه ای در خدمات رسانی به زائران ایفا می کند.

وی ادامه داد : کمیته پشتیبانی از ادارات کل میراث فرهنگی استان های ایلام و خوزستان در سازمان میراث فرهنگی و تمامی استان های کشور تشکیل شده و در ایام اربعین نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات مورد نیاز در زمینه پذیرایی و خدمات رسانی به زوار در اختیار این 2 استان قرار می گیرد.

در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری ایلام برای شرکت در آیین های ویژه اربعین در عتبات عالیات تردد کردند، پیش بینی می شود امسال این میزان تا 2 میلیون نفر افزایش یابد.











انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.