سمنان؛

اجرای طرح حفاظت از منابع طبیعی در اراضی استان

در سه سال گذشته بیش از 30 هزار هکتار طرح آبخیزداری به منظور حفظ و احیا منابع طبیعی در استان سمنان عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 300 هزار هکتار طرح حفاظت از منابع طبیعی در زمینه های بیابان زدایی ، جنگل کاری و گیاهان دارویی دراین استان اجرایی شد.
علینقی حیدریان افزود: در این مدت، با توجه به هزینه های مادی سوخت های فسیلی برای مردم و افزایش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع ، برای بیش از 240 خانوار روستای استان سوخت جایگزین در نظر گرفته شد.
وی با بیان این که اجرای کمربندحفاظتی به مساحت 45 کیلومتر مربع از اقدامات مهم اداره کل منابع طبیعی در دولت تدبیر و امید بوده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی منسجم و همکاری دستگاه های اجرایی، بیش از سه کیلومتر کمربند سبز در استان سمنان عملیاتی شد.
حیدریان افزود: کاشت گیاهان دارویی نمونه عملی اقتصاد مقاومتی در کشور است که به این منظور در سه سال گذشته با همکاری مردم و منابع طبیعی در بیش از پنج هزار هکتار از مناطق مرتعی و جنگلی استان سمنان گیاهان دارویی کشت شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: باتوجه به اهمیت حفظ و مراقبت از منابع طبیعی، در بیش از 200 هزار هکتار از منابع طبیعی استان عملیات حفاظتی و حمایتی با همکاری مردم در سه سال گذشته انجام شد.
وی با بیان این که فرسایش باد و کاهش اراضی حاصلخیز از پیامدهای عمده بیابان زایی در استان سمنان است، تصریح کرد: با حمایت های همه جانبه دولت در سه سال گذشته عملیات بیابان زدایی در پنج هزار و 285 هکتار اجرا شد.
حیدریان افزود: افزایش و احیا جنگل از برنامه های اولویت دار این اداره کل است که با برنامه های هدفمند دولت تدبیر و امید در بیش از 2 هزار و 100 هکتار از اراضی استان سمنان طرح جنگل کاری عملیاتی شد.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار