با حضور وزیر بهداشت افغانستان

نخستین مرکز درمان بیماری کنگو در "کابل" افتتاح شد

نخستین مرکز درمان بیماری کنگو با حضور وزیر بهداشت افغانستان در بیمارستان "انتانی" کابل به صورت رسمی افتتاح شد.

نخستین مرکز درمان بیماری کنگو در به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نخستین مرکز درمان بیماری کنگو ایزولیشن روز یکشنبه به همت وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی در بیمارستان "انتانی" کابل افتتاح شد. 
 
سخنرانان این محفل با تأکید بر اینکه ایجاد مراکز درمان بیماری کنگو در سراسر افغانستان نیاز است، گفتند: کنگو از طریق حیوانات به انسان‌ها انتقال می‌یابد. 
 
فیروزالدین فیروز وزیر بهداشت کشور در این محفل گفت: ایجاد مرکز درمان بیماری کانگو در شرایط کنونی یک نیاز بود، زیرا اکنون جهان در معرض خطر بیماری‌های گوناگون قرار دارد. 
 
فیروز با تأکید بر اینکه با ایجاد مراکز درمان بیماری‌ها، با آنها مقابله کنیم، افزود: با ایجاد این مرکز مردم افغانستان در داخل کشور درمان می‌شود و نیاز به خارج رفتن نیست. 
 
وی با بیان اینکه مرکز درمان کنگو مطابق با معیارهای بین‌المللی ساخته شده، تصریح کرد: ایجاد اینگونه مراکز در سراسر افغانستان نیاز بوده که وزارت بهداشت در این مورد اقداماتی را روی دست دارد. 
 
وزیر بهداشت در پایان سخنان خود ابراز داشت: اکنون افغانستان به سمت بهبود خدمات بهداشتی گام برداشته و در آینده می‌توانند به توسعه چشم‌گیری دست یابد. 
 
در همین حال «زلمی نورزی» رئیس بیمارستان انتانی در این محفل با بیان اینکه بیماری کنگو توسط «کنه» و از طریق حیوانات به انسان‌ها انتقال می‌یابد، گفت: در سال جاری حدود 12 بیمار مبتلا به کنگو تشخیص داده شده بود که 2 بیمار جان باخت. 
 
نورزی افزود: هزینه ایجاد این مرکز درمانی حدود 275 هزار دلار است که از سوی «سازمان بهداشتی جهانی» و برخی سازمان‌های خصوصی پرداخت شده است. 
 
میزان نوشت: وی با اشاره به اینکه مرکز درمان بیماری کنگو گنجایش 130 بیمار را دارد، اظهار داشت: هدف از ایجاد این مرکز درمان تمام بیماری‌های ساری است. 
 
رئیس بیمارستان انتانی در پایان سخنان خود تصریح کرد: بیمارستان انتانی قدیمی‌ترین بیمارستان در کابل است که نیاز به ترمیم و بازسازی دارد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار