طلاق صوری؛ ترفند جدید چینی‌ها برای ثروتمند شدن

خریداران زمین و مسکن در چین برای فرار از محدودیت‌های نظارتی دولت به اقدامات عجیبی دست می‌زنند که یکی از آنها "طلاق صوری" است.

طلاق صوری، ترفند جدید چینی ها برای ثروتمند شدنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ افزایش بهای مسکن در چین طی ماه های اخیر موجب شده است بسیاری از مردم در شهرهای بزرگ این کشور همچون شانگهای و پکن با روند افزایشی بهای مسکن و املاک به راهکارهای عجیب و متفاوت برای دستیابی به مسکن و زمین روی آورند.

خریداران زمین و مسکن دیوانه وار برای فرار از محدودیتهای نظارتی به اقدامات عجیبی دست می زنند که یکی از آنها "طلاق صوری" زوجها است.

آقا و خانم کای، زوجی اهل شانگهای هستند که اوایل سال جاری تصمیم به طلاق گرفتند. آنها مالک یک فروشگاه لباس و سه آپارتمان دیگر نیز هستند و تصمیم دارند آپارتمان دیگری به بهای 533 هزار دلار را خریداری کنند. با این حال، طبق قانون جدید در چین مالکیت چندین ملک برای اشخاص معمولی ممنوع است و خانواده کای برای جلوگیری از مشکل قانونی، طلاق سوری را انتخاب کرده اند. در این صورت، حق خرید املاک پیشین از این زوج برداشته می شود و هریک از آنها قادر به خرید مجدد ملک و زمین به عنوان شخصی مستقل هستند.

اداره آمار چین در ماه اکتبر در بیانیه ای از هدفمند شدن بازار املاک و مستغلات این کشور خبر داد. در این طرح که به 21 شهر و استان چین ابلاغ شده است قانون محدودیت خرید املاک و مستغلات اجرا می شود.

با توجه به بررسی‌های میدانی بلومبرگ، در سه ماه نخست سال 2016 میلادی میانگین بهای مسکن در شهرهای بزرگ چین 30 درصد افزایش یافت و این رویه موجب سرمایه‌گذاری‌های کلان و غیرقانونی در حوزه مسکن شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار