مشهد؛

صدور دفترچه بیمه سلامت برای اتباع خارجی در خراسان رضوی

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی از صدور دفترچه بیمه سلامت برای اتباع خارجی در استان خبر داد.

صدور دفترچه بیمه سلامت برای اتباع خارجی در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عجمی گفت: گفت: بر اساس قرارداد مشترک اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی وزارت کشور، دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتباع خارجی این استان که دارای کارت آمایش مرحله یازدهم هستند می توانند با مراجعه به دفاتر کفالت در مشهد و ارایه مدارک اقامتی معتبر و یک قطعه عکس نسبت به صدور دفترچه بیمه سلامت اقدام کنند.
وی افزود: اتباع خارجی که جزء لیست افراد آسیب پذیر باشند به صورت رایگان از مزایای این طرح استفاده می کنند و درغیر این صورت با پرداخت مبلغ 190هزار ریال برای مدت پنج ماه می تواند زیرپوشش این طرح قرار گیرند.
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیمه شدگان فقط 30 درصد هزینه های پزشک، دارو، بستری موقت و طولانی و 10 درصد هزینه های بیمارستان را پرداخت می کنند.
عجمی گفت: این افراد می توانند از تمام خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور استفاده کنند.
هم اکنون 320 هزار تبعه خارجی به صورت مجاز و غیر مجاز در خراسان رضوی سکونت دارند که از این تعداد 250 هزار نفر دارای مدارک اقامتی معتبر هستند.
انتهای پیام// م.م




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.