همکاریهای ایران و چین توسعه یافت

ایران و چین، تفاهم نامه تاسیس صندوق مشترک حمایت از توسعه علم و فناوری جاده ابریشم امضاء کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و رئیس آکادمی علوم چین، یادداشت تفاهم ضمیمه تفاهم نامه تاسیس صندوق مشترک حمایت از توسعه علم و فناوری جاده ابریشم را امضاء کردند.

«سورنا ستاری» و «بای چون لی» با امضای این یادداشت تفاهم ضمیمه، سطح همکاری ها را در زمینه های مختلف فناوری ارتقاء بخشیدند. امضای این یادداشت تفاهم در واقع سطح همکاری های طرفین در صندوق مشترک حمایت از توسعه فناوری جاده ابریشم را گسترش خواهد داد.

بر اساس این تفاهم نامه، دو طرف موافقت کردند در زمینه فناوری، برنامه های علمی مرتبط با منابع آب، انرژی های تجدید پذیر و هوشمند سازی مصنوعی و در عرصه های علوم و مواد پیشرفته همکاری نزدیک داشته باشند.

دو طرف با امضای این ضمیمه یادداشت تفاهم، تاکید کردند که در زمینه کشاورزی، هوا فضا، بیوتکنولوژی، اطلاع رسانی، ارتباطات، بهداشت، داروسازی و تجهیزات پزشکی همکاری داشته باشند.

اجرائی شدن شش طرح مشترک در یک سال، اختصاص 40 هزار دلار برای هرطرح و در اختیار محققان ایرانی قرار دادن آن از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عملی کردن همین موضوع از جانب طرف چینی، از دیگر محورهای توافق در این تفاهم نامه بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار