جهت تأمین نظر شورای نگهبان صورت گرفت:

تکالیف مجلس به نیروی انتظامی درباره ارتقای بانک‌های هویت ژنتیکی

نمایندگان در جلسه علنی امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را مکلف کردند تا در جهت ارتقای بانک‌های هویتی، ژنتیکی اقدام کند.

ابراهیمی*میرحسینی*تکالیف مجلس به نیروی انتظامی درباره ارتقای بانک‌های هویت ژنتیکیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 4 آبان‌ماه در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاح جز 6 ماده الحاقی 2 لایحه مذکور موافقت کردند.

به موجب جز 6 بند (ب) ماده الحاقی 2؛ تسریع در شناسایی و تشخیص هویت ایرانیان و اتباع خارجی در حوادث، سوانح و افزایش سرعت و توان کشف علمی جرائم، با ارتقاء بانک‌های هویتی (ژنتیکی، اثرانگشت، چهره و عنبیه) نیروی انتظامی جمهوری اسلامی.

پیش‌تر در جز 6 بند (ب) ماده الحاقی 2 آمده بود؛ تسریع در شناسایی و تشخیص هویت ایرانیان و اتباع خارجی در حوادث و سوانح و افزایش سرعت و توان کشف علمی جرائم، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است بانک هویت ژنتیکی و اثر انگشت ایرانیان و اتباع خارجی را به تدریج ایجاد نماید. آیین‌نامه اجرایی ایجاب، نگهداری و بروزرسانی این بانک توسط وزارت دادگستری با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. هزینه‌های لازم برای ایجاد و نگهداری، بروزرسانی و تأسیس زیرساخت این بانک، همه ساله متناسبا در اعتبارات نیروی انسانی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار