همدان؛

امحاء 17 هکتار سبزی‌ آلوده در همدان

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای همدان گفت: 17 هکتار از سبزی‌های آبیاری شده با فاضلاب در همدان امحاء شدند.

امحاء 17 هکتار از سبزی‌های آلوده در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ خالقی امجد با اشاره به روند پیگیری موضوع جلوگیری از کشت سبزی‌کاری‌ها با فاضلاب در همدان گفت: پس از مکاتبات با دادستانی 10 هکتار از سبزی‌های آلوده به فاضلاب در همدان امحاء شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به 7 هکتار سبزی‌کاری‌های آلوده به فاضلاب با پیگیری جهاد کشاورزی امحاء شد، اظهار کرد: در دهه نخست مهرماه نیز تعدادی از کشاورزان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی خواستار تخریب محصولات خود را قبل از انکه حکم دادستانی داشته باشد، در یک روز امحاء شدند.

خالقی امجد اظهار کرد: اواخر شهریورماه امسال جلسه‌ای با حضور نمایندگان کشاورزان و سایر ادارات در فرمانداری تشکیل شد که در این جلسه به کشاورزان تأکید شد که در سال‌های آتی به کشت محصول با آب فاضلاب اقدام نکنند.

وی گفت: در این جلسه به منابع آبی نیز اشاره شد و از صدور مجوز حفر دو حلقه چاه آب توسط شرکت اب منطقه ای در بلوار فرودگاه خبر داد

خالقی خاطرنشان کرد: برای دستیابی کشاورزان به آب سالم در منطقه، این طرح یک راهکار میان مدت پیشنهادی بود و تأکید شد که در سال‌های بعد در صورت بروز تخلف، با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با متخلفان برخورد صورت گیرد.

انتهای پیام/ غ
برچسب ها: سبزی آلوده ، امحا ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.