ساری؛

اولین برف پاییزی هراز را سپیدپوش کرد

بارش نخستین برف پاییزی صبح امروز محور هراز را سپیدپوش کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،یوسف جغتا رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی رانندگانی که قصد تردد از این محور را دارند حتما زنجیر چرخ و وسایل ایمنی به همراه داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: نخستین برف پاییزی در محور هراز طی صبح امروز شروع به باریدن کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان  افزود: این بارش برف برای ساعاتی ادامه داشت و شدت آن در منطقه امامزاده هاشم (ع) بیشتر بوده و باعث سفید پوش شدن موقت بخشی از مسیر مواصلاتی شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان با بیان اینکه در مناطقی از گزنک و پلور نیز صبح امروز شاهد بارش برف بودیم، تصریح کرد: کاهش شدید دما در محور مواصلاتی هراز باعث ریزش برف شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه محور مواصلاتی هراز با تلاش راهداران و عوامل راهداری برای تردد مشکلی ندارد، یادآور شد: برف به صورت مقطعی برای دقایقی روی سطح جاده ریزش داشت که با تلاش مأموران راهداری پاک‌سازی شد.

جغتا با بیان اینکه هم‌اکنون تردد در محور هراز عادی بوده و رفت و آمدها در دو سمت مسیر شمال به جنوب و برعکس ادامه دارد، افزود: ماشین‌آلات راهداری همانند برف‌روب، آب‌نمک‌پاش، گریدر، ماشین‌آلات سبک و کامیون‌ها با استقرار در راهدارخانه‌ها آماده ارائه خدمات به همشهریان و هموطنان هستند.

وی با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی لاریجان بیش از 50 نفر عوامل دارد، بیان کرد: تعداد 30 نفر از راهداران به حالت آماده‌باش و کشیک در چهار راهدارخانه منظریه، کهرود، امامزاده هاشم و گزنک اماده‌خدمت‌رسانی هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران با بیان اینکه صبح امروز یک دستگاه خودروی سنگین بنز تک در محور مواصلاتی هراز دچار نقص فنی شد، خاطرنشان کرد: با تلاش عوامل راهداری خودروی دچار نقص فنی به حاشیه جاده منتقل شده و بعد از رفع نقص به حرکت خود ادامه داد.

این مسؤول یادآور شد: با توجه به شرایط نامساعد جوی رانندگانی که قصد تردد از این محور مواصلاتی کشور را دارند حتما زنجیر چرخ و وسایل ایمنی به همراه داشته باشند.

جغتا با اشاره به اینکه راهدارخانه‌های محور هراز در مواقع اضطراری و اسکان موقت آماده ارائه خدمات به مسافران و در راه‌ماندگان است، گفت: افرادی که قصد تردد از محور هراز را دارند حتما از سیستم گرمایشی و فنی خودروی خود آگاهی داشته و وسایل گرمایشی همانند پتو به همراه مقداری واد غذایی به همراه داشته باشند تا در مواقع لزوم از آن بهره بگیرند.

وی بیان کرد: رانندگان از سبقت راست و سرعت نابه‌جا در محور هراز خودداری کرده و به اوامر عوامل انتظامی، پلیس، راهداران و مسؤولان راهداری گوش بسپارند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.