میدری مطرح کرد؛

افزایش 60درصدی رفاه اجتماعی در کشور/ 7میلیون و 500 هزار کودک سوری دچار فقر غذایی هستند

معاون رفاهی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: شاخص رفاهی کشور در سال‌های گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

افزایش 60درصدی رفاه اجتماعی در کشوربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میدری معاون رفاهی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز در همایشی با عنوان رفاه اجتماعی نگاهی به گذشته و چشم‌انداز آینده برگزار شد، اظهار داشت:‌ بر اساس گزارشی که از سوی بانک جهانی منتشر شده است و به تأثیر جنگ و گسترش فقر پرداخته است، جنگ تأثیر زیادی بر ایجاد فقر در بین جوامع دارد.

وی افزود: کشورهای آسیایی نتوانسته‌اند شاخص‌های رفاهی خود را درسال‌های گذشته توسعه دهند و کشورهای عراق، یمن، لیبی به دلیل وقوع جنگ، با کاهش شاخص‌های رفاه اجتماعی روبه‌رو هستند.

معاون رفاهی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان داشت: امروز در عراق 4 میلیون کودک بدون پدر و مادر شده‌اند، 60میلیون نفر در بیابان‌ها زندگی می‌کنند و 40میلیون خانه خود را ترک کرده‌اند، 350 کودک قبل از یک سالگی می‌میرند، یک میلیون نفر دچار فقر خوراکی هستند و از هر 5 کودک یکی خارج از مدرسه است.

میدری با اشاره به وضعیت رفاهی در کشور سوریه گفت: 7میلیون و 500 هزار کودک سوری دچار فقر غذایی هستند و در هر ساعت، 100 نفر در این کشور بی‌خانمان می‌شوند که تأثیر جنگ در رفاه اجتماعی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کشور ما فقط دارای 5 درصد فقر غذایی است، گفت: ایران دارای رتبه بالایی در شاخص‌های رفاهی نسبت به کشورهای همسایه است.

معاون رفاهی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آمار جهانی، ایران از سال 1990 تا سال 2015 ، 60 درصد شاخص‌های تغذیه‌ای را بهبود داده و در سال 1990 ، 5درصد کودکان ایرانی  دچار فقر تغذیه‌ای بوده‌اند که این رقم در سال 2015 به 3 درصد رسیده است.

میدری ادامه داد: درسال 1990 ، 26درصد کودکان ایرانی دچار فقر کوتاه‌ قدی بودند که در سال 2015 این رقم به 6.7 درصد رسیده است و این افزایش رفاه اجتماعی در زمانی رخ داده است که ایران در تحریم به سر می‌برد.

وی گفت: شاخص توسعه انسانی تا سال 2014 در کشور افزایش چشمگیری داشته و امید به زندگی در کشور از 57 سال به 75 سال رسیده است و میزان تحصیلات مردم از 4 سال به 7 سال و درآمد ناخالص تا 52 درصد افزایش یافته است.

معاون رفاهی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در سال 1990 شاخص رفاه اجتماعی ایران و عراق مشابه بود اما امروز رفاه اجتماعی در کشور عراق به دلیل جنگ کاهش چشمگیری داشته است.

میدری با بیان اینکه میزان ایدز در کشور نسبت به کشورهای آمریکایی و آفریقایی در جایگاه بهتری قرار دارد، گفت: میزان موارد شناسایی شده ایدز در 2400 نفر به 31000 نفر رسیده است اما این رقم نمی‌تواند نگران‌کننده باشد، هر چند دارای روند صعودی است.

وی ادامه داد: تأثیر جنگ بر کشورها بسیار زیاد است و سیاست مقابله با آن فراموش شده است، جنگ فقط پایان رفاه اجتماعی نیست بلکه پایانی شادی کودکان است و هر سازمانی که وظیفه مقابله با جنگ را دارد باید وارد کار شود.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار